113 39

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

mors dags-hyllningar

Av Teresa 113 39 - 26 maj 2013 00:10

Direktpress bloggare hyllar mamma! 

 

Världens bästa mamma!

 
Redan från den allra första början skapades ett mycket speciellt band mellan min mamma och mig. Då jag föddes klarade vi oss nämligen alldeles själva. Det var bara hon och jag i den stunden då jag drog mitt första andetag. Det var hon och jag mot världen.

Vi har alltid stått varandra nära. Kanske spelar våra första dramatiska sekunder tillsammans roll.


Min mamma är toppen! Hon finns alltid vid min sida, stöttande och förstående, med ett uppmuntrande skratt och en omtänksam närvaro. Hon är dessutom världens bästa mormor. Deltagande och kärleksfull. Så till den grad att min köttfärslimpa aldrig kommer att duga lika bra som hennes (enligt mina söner). Trots att recepten är identiska! Nåja, det är smällar som man får ta … Jag i min tur hade också världens bästa mormor. Så jag hoppas att detta med att vara en bra mamma går i arv. Jag vill också vara en sådan mamma.


En dag för cirka 25 år sedan fick jag en fråga under en anställningsintervju. Frågan var vem som var min förebild, vem jag såg upp till? Svaret jag gav då på ett hotellrum i Göteborg skulle bli detsamma i dag: ”min mamma!”


Både då jag var yngre och nu hör jag folk i min närhet berätta om anspända, krångliga och jobbiga relationer. Jag kan på en hand, eller rättare sagt ett finger räkna de gånger min mamma och jag har haft något som kan kallas gräl. Och detta var faktiskt i vuxen ålder.


Om någon skulle säga ”din mamma” till mig: då vänder jag bara andra kinden till, sträcker på mig och säger stolt: ”MIN mamma!”

Älskar dig mamma! 


 
Dessutom bakar min mamma världens godaste bullar!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teresa 113 39 - 3 februari 2017 19:43

      Fredagsgodis från Sophies Canelé!             ...

Av Teresa 113 39 - 14 januari 2017 16:09

              Fantastiskt gott från Sophies Canelé   Följ Sophie på Instagram för mer gott!     ...

Av Teresa 113 39 - 1 januari 2017 00:00

             

Av Teresa 113 39 - 22 december 2016 20:14

  Vi fick ett kort!             Banff betraktar. Banff accepterar. Banff gillar.       ...

Av Teresa 113 39 - 21 december 2016 20:34


  Sitter här hemma och skrattar lite för mig själv.   Hittade dessa bilder hos BORED PANDA och alla vi som är kattägda känner nog igen oss.     bilder lånade från BORED PANDA   Vad är det med katter och julgranar!?   Nåja, i ärligh...

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards