113 39

Alla inlägg under augusti 2013

Av Teresa 113 39 - 31 augusti 2013 14:33


Du är härmed inbjuden till poolparty på Tomtebogatan!


Medtages: bikini/badbyxor och egen handduk.

En häftig regnskur var allt som behövdes för att källaren i vårt gårdshus ännu en gång skull förvandlas till en inomhusbassäng.


Dagbrunnarna på gården är helt igensatta varpå vattnet måste hitta nya vägar. Eller väggar ... Det rinner nu utmed väggarna ner i källarförråden.


Hur kunde det hända!?!? 
Läs detta tidigare inlägg.


Jag tror jag har en aning. 

Dagens Sherlock.


  Vattnet letar sig ner i källaren.


   Vattnet droppar och rinner ...


   Inbjudande pool!?


   Vackra reflektioner blir det i alla fall! 


   Maken övar för kändishoppet.


   Amfibiefordon. Och dagbrunn. Använd fantasin!


   Tur att jag har snygga gummistövlar. 


  Första gästen har anlänt! 


Skynda er, snart är det fullt. Först till kvarn!


OBS! Husest hyresgäster har informerats (de som är hemma i alla fall) och husjouren är ring till.
Naturligtvis gjordes detta innan blogginlägget skrevs.
M E N . . . jag kan inte garantera att materialskada ej uppstått. 

Inte mitt fel liksom ...


Sand, jag säger bara, jävla sand!!! 




Av Teresa 113 39 - 31 augusti 2013 12:05


Meeeeen, så söta! 


Av Teresa 113 39 - 31 augusti 2013 10:56


I dagens Vi i Vasastan hittar du en annons för Rosies 1-års kalas!


skärmdump från ViVs nättidning




   

Läs mer om evenemanget på Facebook.


Och hjärtligt välkommen att fira med Rosie!



Foto/annons: Bild Ord Support

 



Av Teresa 113 39 - 31 augusti 2013 09:49

Linslus poserar.

  

Av Teresa 113 39 - 30 augusti 2013 16:01


I dag var det dags igen. 
Att ta en promenad genom Vasastan för att hämta ut ett paket på Posten, ICA Sabbatsberg. 

Besöket borde inte generera några starkare känslor, men faktum är att jag ännu en gång går därifrån förundrad och med en dålig smak av hur-svårt-kan-det-vara på tungan.


Jag anser mig absolut inte vara en besvärlig kund som kräver det orimliga. Faktiskt, det enda jag begär är ögonkontakt och känslan av att jag inte kommer och stör. Kanske ett litet leende kan vara på sin plats.

Hur svårt kan det vara?

Jo, det kan vara så svårt att det suckas när jag ska betala. 


Det kan vara så svårt att det suckas när jag vänligt frågar om en kasse till mitt paket – som består av två lådor i en otymplig påse som inte har något handtag. Jag betalar gärna en slant.


Det kan vara så svårt som att jag får ett snäsigt svar om att-så-stora-kassar-har-de-minsann-inte. 


Det kan vara så svårt som att jag talar om att jag kan dela upp mitt paket (de två lådorna) i varsin kasse och att jag då får en besvärad blick och ytterligare en suck till svar. 


Det kan vara så svårt som att jag får till svar att-lådorna-kommer-inte-passa-i-påsarna. Kan jag i alla fall få försöka!? Vi snackar ju inte lådor av Big Foot-storlek precis utan två helt vanliga skokartonger till två par nätta 39:or.


Det kan vara så svårt som att jag trots allt besvärar om att få två kassar. 


Det kan vara precis så svårt som att jag till slut får mig två plastkassar mer eller mindre åtslängda. Ackompanjerade av ytterligare en suck och ett par himlande ögon



Jag ber så hemskt mycket om ursäkt fröken H för att jag kommer och stör dig på ditt arbete. Och för att jag är så extremt besvärlig. 

Tro mig fröken H, om jag kunde välja var jag vill hämta mina paket, så skulle jag jag lätt välja det där andra stället. 
Även om det låg länge bort. För jag har svårt att tänka mig att de skulle mindre intresserade av mig som kund än du var i dag (tyvärr en upprepad historia).



PS. Om jag får mitt paket skickat med Schenker så kan jag välja var jag vill hämta det. Och då väljer jag 7eleven på Tomtebogatan. Givetvis för att det är nära, men även för att på 7eleven så både ler, skrattar och skämtar personalen. Otroligt, men sant. 

Av Teresa 113 39 - 30 augusti 2013 09:16


Läs om nyöppnat samt på G i helgens nummer av Vi i Vasastan!






bild från Vi i Vasastan, nya numret finns redan nu att läsa på nätet!

 

 

     

Av Teresa 113 39 - 29 augusti 2013 22:18


I dag var det äntligen dags för vernissage och mingel hos Plezuro!


På väggarna hos Johanna sitter under en månad framöver de allra vackraste små illustrationerna man kan tänka sig. 
Bedårande och fantasieggande verk som tilltalar mig. Kanske är det djuren: björnarna, vildsvinen och katterna som fångar mitt hjärta. Eller färgerna, eller det drömskt lekfulla ...

Vad det än är så gillar jag det. Mycket!

Som vanligt bjuder jag på några bilder – och rekommenderar ett besök på Plezuro. 
Liekes fina illustationer finns att köpa som vykort. 
Köpte på mig ett gäng för att sätta upp här hemma men har redan insett att jag måste köpa fler. 
Finare ge-bort-kort kan man inte hitta och inramade blir de en perfekt present i sig – Lieke vill man gärna dela med sig av!


Till Lieke säger jag: dank je wel!




  

Jag kom i sällskap med Madde och Sara från Rosie.


 

Lieke van der Vorst.


 

Några av Lieke fina illustrationer ...


 

... några till.


 

Lieke och Eva – nya trevliga bekantskaper.


 

Johanna gör fina inslagningar av våra vykort.


 


Mingel!



MyNewsdesk kan man läsa följande om Lieke:

Holländska Liekelands illustrationer ställs ut på Plezuro.

Leikeland är den holländska illustratören Leike van der Vorsts varumärke.

Varumärket grundades sommaren 2011 då Leike printade sitt första illustrerade vykort.

I sin studio i Helmond, där hon arbetar och bor med pojkvännen Dave och katten Lino, designar och illustrerar Leike såväl sina egna alster som kundanpassade arbeten.


Leikeland är mycket miljömedvetet och alla produkter illustreras och printas på FSC-certifierat papper från Artic Paper. Detta svenska företag producerar miljövänliga pappersprodukter och försöker att påverka miljön så lite som möjligt. Pappret printas sedan av ett litet lokalt företag i Eindhoven.


Lieke inspireras av de goda sakerna omkring henne. Hennes grönsaksträdgård, matlagning, att gå till marknaden och att dricka te omringad av vänner och familj är hennes främsta inspirationskällor.


Den 29 augusti öppnar Liekelands utställning i butiken Plezuro med en vernissage, då Lieke själv är på plats.

Därefter kan illustrationerna skådas under en månads tid.


Vernissage: 29/8-2013 kl 18-20.
Utställningsperiod: 29/8-3/10 2013. 
Plats: Plezuro, Rörstrandsgatan 28 i Stockholm. 
Mer info: www.liekeland.nl och plezuro.se

Av Teresa 113 39 - 29 augusti 2013 12:13

 
Titta in hos Plezuro i kväll!

 

Ikväll är det vernissage för holländska Liekeland och kvällsöppet till kl 20 hos Plezuro! Varmt välkomna förbi på mingel och shopping!

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards