113 39

Alla inlägg under september 2013

Av Teresa 113 39 - 29 september 2013 13:23


Sitter och jobbar framför datorn och har tv'n på samtidigt.

Bonde söker fru börjar och när Linda kommer med breven ser jag att hon har en himla snygg väska.
Den där apsnygga väskan kommer från Udonly! Och jag råkar veta att man kan köpa den hos ROLF and friends.

       



Av Teresa 113 39 - 28 september 2013 20:23


   


Haft en skön lördag med familjen och vänner. 

I kväll tänder jag mitt nyinköpta ljus från me & friends* som jag köpt på ROLF and friends!



*me & friends handmade eco soywax candles from österlen sweden




Av Teresa 113 39 - 27 september 2013 17:38


Började dagen med ett besök hos Maria på Tarjas blommor.
Införskaffade en tjusigt bunden och komponerad bukett i vitt och grönt. Det fanns tulpaner till både min och mottagarens stora förtjusning! Pussade på lille Tarzan och promenerade vidare i Birkastan. 


Första stoppet: nyöppnande ROLF and friends på Birkagatan 19. 
Trots att jag var tidig så blev jag inte Katarinas första betalade kund. Förstaplatsen kneps av Lise-Lott på Stockholms medicinska fotklinik. Men jag var god tvåa! Med ett doftljus från Me and Friends samt smaksatta salter från Es Trenc på Mallorca. Både Katarina och jag har ju en viss förkärlek till den ön ... 

Nu har jag ju tjuvkikat en del de senaste dagarna men OJ vad mycket jag vill ha bland allt det fina! Den rosa kudden, ljuslyktorna, vasen och ett par tavlor från Rolfsdotter. 

 

I'm loving it! 


    

Flor de sal ...  

... från Isla de Mallorca ...

 

Här en fem-i-ett-förpackning – perfekt present till maken som är världsbäst på att laga mat!


Efter beundran inför vad Katarina skapat  i sin härliga butik blev det besök både hos Anneli på Boca Store, Anci på Underverket samt Sara på Rosie. Snygga och sköna underkläder (som jag inte kommer visa på bild) samt måste-ha-kläder som jag kanske visar upp på bild (definitivt IRL). Man behöver verkligen knappast lämna kvarteren för att shoppa!

Så bra!

Birkabra! 


Shit vad många duktiga företagare vi har i Birkastan!

   

Banffen har köpt fredagsgodis på Birkagott – kvällen är räddad!



Efter en massa trevliga möten hit och dit, här och där samt fixande av lite ditt och datt så har jag landat i soffan. 
Nu är det fredagkväll. 

 

I morgon tar jag lite ledigt. 

 

Av Teresa 113 39 - 26 september 2013 21:24


... att yngste tonårssonen (15-åringen) vill ha mitt sällskap när det ska shoppas kläder!

Inte bara för att jag håller i plånboken, utan för att han faktiskt vill ha mina smakråd. 


 

I dag har det införskaffats nya höstskor.
Snygga, svarta Doc Martens Chelsea Boots.

Båda nöjda!



Och supertrevlig service på Nilson Shoes Feet First på Drottninggatan 50-52!!!


Tack! 

  


Av Teresa 113 39 - 26 september 2013 15:44


Detta får ni inte missa:


 


I morgon öppnar ROLF and friends på Birkagatan 19.


Just saying.



P.S Jag har hjälpt min vän Katarina med bilder till hennes hemsida. Snygga bilder på snygga saker. Inredning, keramik och accessoarer från utvalda leverantörer. Snyggt var ordet. 

 


Följ gärna ROLF and friends på Facebook.



Av Teresa 113 39 - 26 september 2013 12:22

  
I en och en halv dag har vår trevlige hantverkare sett mig skräpa omkring osminkad och okammad i mysbrallor.

Men nu har jag tagit på mig gå-utanför-dörren-uniformen. 
Back in business!

(Undrar om han kommer att känna igen mig ...)



Av Teresa 113 39 - 26 september 2013 10:23


Dag två.


Gårdagens arbete tog tid. Och alla fönster är inte klara. 
Så till katternas stora förtret blev de instängda i vardagsrummet  även i dag

Tjejerna tog det hela med ro (allting är ju i och för sig relativt) men Lava blev helt tokig och har tillbringat dagens första timmar med att göra en tröstlös imitation av Houdini. Och likt Houdini så har han haft en fascinerad publik. 

Det har krafsats frenetiskt, jamats förtvivlat och alla möjliga vägar ut genom dörren har undersökts.
Men modet att försöka ta sig ut räcker bara så långt som tills det åter ringer på dörren. 
Då, är det platsen under soffan som gäller för liten Lava. 


Älskade lilla fegis.


   

Lava:

– Det måste finnas en väg ut. 


Banff:

– Säg till om du hittar den!


Nikita:

– Ge upp!!!



Av Teresa 113 39 - 26 september 2013 08:58


Annons i Moscow Times i dag

 

 

 

    Bild från Björn Borg 


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards