113 39

Alla inlägg under oktober 2013

Av Teresa 113 39 - 31 oktober 2013 15:25


Ta en snabbis till Mallorca i kväll!

För då är det nämligen kvällsöppet på ROLF and friends och du kan köpa det goda saltet från Flor de Sal d'Es Trenc med 20% rabatt!

 


Titta in hos ROLF and friends på Facebook och läs mer! 



Av Teresa 113 39 - 31 oktober 2013 13:12


bilden har jag lånat från ÄKTA

 


Såg precis att ÄKTA har fina priser på sina fina klänningar i helgen.


Vikingagatan 8 i Birkastan!


Av Teresa 113 39 - 30 oktober 2013 11:54


Lite trött i dag. Men pigg ändå! Och lite hes ...


En av mina bästa vänner fyllde år och det firade vi med lite överraskningspartaj. 
Överraskad blev hon! God mat, sång och en massa skratt. Fantastiskt rolig kväll! 

Klockan blev rätt mycket. På vägen hem hittade vi en vilsen själ, som var på besök i Birkastan, som irrade runt på gatorna. Han hade lägenhetsnycklar men ingen portkod. Och vännen svarade inte i telefon. Hoppas han hittade någonstans att sova i natt.


Och själv så fann jag mina skor mitt på vardagsrumsgolvet i morse. 


 

Stort grattis fina, fina (hemliga) vän!   

 

 

 

 


Av Teresa 113 39 - 28 oktober 2013 16:49


 

I dag var det dags att ta hand om människotassarna! 

 

Tid för ett besök hos Stina2S Hudvård & Spa – manikyr och testa Shellac stod på schemat.

Skönt att sitta hos trevliga Stina och bli ompysslad. Och naglarna blev toksnygga – en klar hit!

 

Förutom naglar så är Stina och hennes kollega Martina duktiga på kropps- och ansiktsbehandlingar, vaxning, fransar och bryn samt makeup! Och de tar emot både kvinnor och män. Och blivande brudar!  

 

Passade även på att köpa mig ett nytt rouge från bareMinerals – the secret's out ...

Ja, färgen på rouget heter så och passande nog så är 2S Hudvård & Spa en hemlighet som man ska dela med sig av!

 

Kika gärna in på deras hemsida och gör som jag – ett besök på Torsgatan 49. Lovar att du blir nöjd!

 

 

 

Av Teresa 113 39 - 27 oktober 2013 20:24


Läser i tidningerna om stormen Judas!


Men hallå, med det namnet lär vi väl inte behöva oroa oss ...



Av Teresa 113 39 - 27 oktober 2013 19:30


 

Tog en liten tur till förorten i dag. 


 

Dels för att träffa den här kelige killen ... En riktig charmör!


 

Men också för att få foliehatt och snacka lite med min kompis Lotta! Mysigt besök som resulterade i en bortraderad utväxt samt att helluggen är tillbaka. 


Världens bästa klippa – min Lotta!!! 





Av Teresa 113 39 - 26 oktober 2013 21:51


Så mycket bättre.

Fantastiska artister. 
Bra framföranden. 

Men varför känns allt så tillrättalagt. 

Av Teresa 113 39 - 25 oktober 2013 17:32


  

Som i en saga: Rödluvan och lövhögen ...



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards