113 39

Alla inlägg under mars 2014

Av Teresa 113 39 - 31 mars 2014 19:35


Råkar på en reklam på nätet som handlar om Posten. Eller postnord som det så flott numer heter. 

Ni som följer mig vet vilken relation jag har till företaget. Speciellt efter incidenten med den försvunna gitarren ...


Ser reklamen där en man står och blir avbruten hela tiden. Av passerande fordon.
Ungefär så kände jag mig i kommunikationen med Posten. 
Överkörd. Negligerad. Ohörbar.


Dessutom så skrev jag ett mejl till en högt uppsatt chef inom organisationen. Eller två faktiskt.


Jag har inte fått svar från någon av dem. Inte ens ett "tack vi har emottagit ditt mejl ...".

Säger allt om företaget.

Sådan herre – sådan hund.







Av Teresa 113 39 - 31 mars 2014 15:33


I dag har det jagats fåglar.
Eller, det är vad Banffen önskat om det inte hade varit en glasruta och en massa tak emellan henne och de vingburna som satt på en skorsten alltför långt borta. Hittade henne pipandes och pratandes i sovrumsfönstret mot gården där hon ivrig spanade. 


Efter den blev det en stunds vila i solen. En riktig solkatt.


 


Av Teresa 113 39 - 31 mars 2014 15:25


 

Ägg, A-fil med banan och sol! 


Av Teresa 113 39 - 30 mars 2014 22:25


Även katterna fick lite godis i dag. Nytt gott grönt vårgräs.


         




Av Teresa 113 39 - 30 mars 2014 21:57


Det är toppen att sprida ut firandet på flera dagar!


Maken fyllde år i fredags och nu har vi firat i dagarna tre, kan man säga. 


Ett lokalt kalas, så tillvida att det mesta var inhandlat i Birkastan och Vasastan.


 

Banff hjälpte till att duka.


 

Ost, lomo, tryffelsalami, lufttorkad späck och grillade kronärtskockor från fantastiska Erikssons kött- och charkbod på Vikingagatan. Så vansinnigt gott! 


 

Färgglad servetter som om jag inte minns fel inhandlades på Åhléns Odenplan ... Vinet som serverades till maten transporterades hela vägen från Systembolaget på Odengatan.


 

Smarrigt! 


 

Smakrika salter från Es Trenc, Mallorca – ROLF and friends på Birkagatan.


 


Den goda lakrits/choklad/hallon-tårtan samt en dinkellevain köptes på Xoko. Oj oj oj!!!


Sällskapet importerade vi dock! 




Av Teresa 113 39 - 30 mars 2014 13:31


Banff har dukat upp.

Av Teresa 113 39 - 29 mars 2014 19:40


Vilken underbar dag!

Strålande sol, värme och total ledighet.

  

Birkastadsborna har plockat fram cyklarna.


 

Fast en del lämnar tydligen Stockholm för Oslo ...


 

Blå blå himmel.


 

Skirt grönt pryder nu vissa träd – ljuvligt!


    

 

 

Såg en dansande ballongprinsessa på Odengatan.


  

Sol, grus och motljus.

 

Våren är här!

 

 

Av Teresa 113 39 - 28 mars 2014 19:18


Drog iväg norrut över Solnabron för att skaffa nytt ID-kort. 
Jäklars vad de har byggt! 

Jag är positiv till allt det som händer i Hagastan. Ett f.d fult område får liv, genererar jobb, skapar bostäder. 
Jag gillar förändringar. Att stå och stampa på samma punkt där allt ska vara som det alltid varit är bakåttänkande.
Tänkt nytt! Tänkt framåt! 


Hos passpolisen skulle jag fotas. Framför kameran istället för bakom, för en gångs skull. 
Bad dem ta om kortet en gång, de tog om en gång. Fick godkänt tillslut. 
Min handläggare rådfrågade en kollega om kortet var ok. Ja, jag vet! Jag är lite långhårig just nu och min frisyr är liksom "mycket-hår-i ansiktet". Fast faktiskt så ansade jag luggen själv i går. Så var glada att jag gav er ögon. 
Ögon under tät hellugg. 

Och lite smize!
För le, det får man inte.


  

Nytt och tätt.


 

Inte nytt och glest.


   

Nytt och snyggt!






OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Skapa flashcards