113 39

Alla inlägg under april 2014

Av Teresa 113 39 - 30 april 2014 22:45


Läste denna artikel ... Klicka HÄR


Stranden är magisk. Det stämmer jag in hundraprocentigt i. 
Sanden, vattnet, lugnet. Magin.

Speciellt "punkt" nummer tre. 
Det finns ingenstans som min kropp mår så bra som på stranden, med tillgång till salta bad. 
Saltvatten finns med på min topp tre över the bare necessities.

Och visst, jag knaprar D-vitamin en masse, men det finns inget som äkta sol och värme på huden. Går inte att få på burk. En trasig fibrokropp längtar. 

Ge mig vatten, värme och sand. Och det snart. 
Min kropp skriker. Och huvudet slirar. 


Som Baloo skulle ha sagt:

 

Look for the bare necessities
The simple bare necessities
Forget about your worries and your strife
I mean the bare necessities
Old Mother Nature's recipes
That brings the bare necessities of life


  

Bild från Palma i början av april. En försmak.

 

Av Teresa 113 39 - 30 april 2014 21:25


GOD VALBORG!

      

 

Sköna praliner från Birkagott!

 

Havssaltstryffel, citron och maräng, tiramisú och flödeboll med lakrits.

 


 

Av Teresa 113 39 - 30 april 2014 11:12


Snart är det dags igen! 

Det 11 maj blir det loppis på Karlbergsvägen.

Läs mer om evenemanget på Facebook: https://www.facebook.com/events/745607355471109/



    Bilderna är från förra årets loppis.



Av Teresa 113 39 - 29 april 2014 19:45


I dag har jag plåtat med begåvade Katarina Rolf på ROLF and friends!

Lera, geggamoja och vackra rosor!
Samt ett par riktigt snygga byxor!!!
Från S.Woman På Birkagatan 19 i Birkastan.

Katarina skapar sin egendesignade keramik. Snyggt, coolt och grymt!

Öppettider i butiken i Valborg:

Valborg 11-17
1 maj stängt
fredag 11-18
lördag 11-16
söndag stängt


               



Av Teresa 113 39 - 27 april 2014 21:27


Huka er grannar och birkastadsbor!


Härmed förklarar jag gårdssäsongen öppen!!!
Nu dukar jag med den rosa och vitprickiga duken. 
Sol och värme (nåja, allt är relativt) hälsas välkomna! 

I dag blev det hemlagade hamburgare direkt från grillen. 
Flipping Burger, släng dig i väggen!


 


   




Av Teresa 113 39 - 27 april 2014 12:07


I går hade vi besök av den vackra hunden som är snäppet skyggare än Garbo. 
I alla fall när kameran åker fram. 

Annars är hon en underbart charmig och kelvillig flicka. Men den där kameran tycker hon i n t e om ...
En utmaning för mig som gärna vill föreviga mysiga tillfällen. 

Efter en intensiv och rolig evenemangsdag på Rosie gick jag hem till dukat bord. 
Finfint kött från Erikssons Kött & Chark på tallriken, gott rött i glaset samt det bästa sällskapet man kan tänka sig. 
Mari och Tintin från Birger Jarlsgatan förgyllde min kväll. Skönt att sitta i lugn och ro och bara njuta av samtal med en av de finaste vännerna man kan tänka sig.

Katterna undrade vad det var för stor, hårig sak som låg på bästa platsen i soffan. Ett och annat fräs från Nikita, samt en massa nyfikna blickar från Lava och Banff. På behörigt avstånd från hallen vill säga. 


I dag är den skygga och hennes matte ett minne blott. 
Kvar finns en vacker bukett samt en massa intressanta doftspår.


Det snusas och undersöks här hemma i dag. 
Det är spännande med besök från Östermalm

 

   

 

 

 

Av Teresa 113 39 - 25 april 2014 21:29


 



Sådana här godbitar blir man bjuden på om man sitter i frisörstolen hos Cupcake hiarstyling. 


I dag hade jag dejt med fantastiskt duktiga Steffie för lite fix med färg och form.


What I call an excellent hair day!



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards