113 39

Alla inlägg under oktober 2014

Av Teresa 113 39 - 31 oktober 2014 15:38


I kväll blir det extra god middag. 

Vi gick nämligen ner till Tomas på Erikssons Kött & Charkbod får att botanisera bland godsakerna. 



Eftersom precis ALLT är gott hos Tomas så är det svårt att välja. 


 


Men så fort jag såg att han hade lammracks hemma så blev valet enkelt. Maken hade inte en chans. I dag var det jag som bestämde. Längtar redan tills vi sitter till bords!


 

Därefter ner till Systembolaget vid Torsplan för en flaska passande rött. Det hittade vi. Dessutom fick jag nästan glädjefnatt då jag såg den här goda nyheten! Mallorkinskt vin. En av mina favoriter dessutom. Så även en flaska Macia Batle fick följa med hem. Då det mesta av vinet som produceras på ön stannar där så är det ganska ovanligt med export. Men nu kan alltså även vi vasastadsbor njuta de goda dropparna. Kan varmt rekommenderas!


Det blir en god helg!






Av Teresa 113 39 - 31 oktober 2014 12:13


Nu när barnen är vuxna är det inte så att vi firar Halloween här hemma. På sin höjd tänder vi några ljus.


Kan inte påstå att mina katter är några helgon i vanliga fall, men just idag är det något speciellt men dem. Kan inte sätta fingret på vad ... 

      Trevlig helg!





Av Teresa 113 39 - 30 oktober 2014 21:31


 

Sitter i soffan och betraktar Banff som lagt beslag på den tomma kartongen. 
Inget konstigt med det, tycker du som är kattägd.


Flashback: året är 1987 – låten och gruppen Living in a box. 


Bra!? Nä, inte speciellt om jag frågar min musikintresserade son – som bara småler.  

– Alla låtar från den tiden låter likadant. Samma trummaskin och samma syntljud ... 



Texten sitter dock. 

"Am I living in a box
 Am I living in a cardboard box"

 


För er som inte minns: 





Av Teresa 113 39 - 30 oktober 2014 12:34


Kliver upp ur badet och känner sanden mellan tårna. 


Om jag blundar riktigt hårt så är det svårt att tro att jag befinner mig i vårt badrum. Sanden från kattpottorna är givetvis inte lika finkornig som jag hade önskat, vattnet inte salt och solen värmer inte mitt skinn så här i oktobertid. 


Visst skulle jag önska att golvet vore kliniskt rent, men då hade jag inte kunnat drömma mig bort till vanare breddgrader. Det här med att vara kattägd innebär ständiga fördelar, upplevelser och insikter. 


 

Men utsikten är det inget fel på! Ett sycke ståtligt badvakt vakar över mig. Hennes förhoppning är att jag ska ta fram en hårsnodd så hon får något att leka med. Och tar inte jag fram en, så klättrar hon själv upp i hyllan för att länsa min necessär ...


Och om du är observant så lägger du märke till den spretiga stegen i fönstret. Jo, du läste rätt. För hos oss får nämligen persiennerna agera klätterställning. Trots att Banff är en lättviktare så är flera av lamellerna numer oåterkalleligt buckliga. Lite som en installation.  


      

Bjuder även på en #nudie. Det är visst populärt bland kändisarna nu, så varför inte.
Har man kattsand på golvet, klädhögar på tvättmaskinen och sneda persienner så spelar inte mörka ringar under ögonen och papiljotter i håret så stor roll ...


Dessutom är det ju snart Halloween. Det gäller att vara effektiv. 



Av Teresa 113 39 - 29 oktober 2014 20:00


 

Höstens favoritsneakers. Claes Göran med höstlöv. Match made in heaven.


 

Besökte vackra Söder. 


     

Solnedgång i Västerort. 



Av Teresa 113 39 - 29 oktober 2014 14:43


Halleluja-moment.


Västerbron. Stockholm. Vackert.

Av Teresa 113 39 - 28 oktober 2014 21:46


 

Vågade mig ner i tunnelbanan i dag. Ingen som verkade behöva hjälp och således ingen som bad mig dra dit pepparn växer ...

Maken och jag drog västerut till mina föräldrar för att fixa lite. 
Ett par svängar till soptippen i Lövsta. Eller återvinningscentralen, som det heter nu för tiden. 
Brännbart, metall, hårdplast, elektronik, planglas och så några saker som passade in i miljöstationen.

Det har sorterats till höger och vänster. Fick världens bästa hjälp av personalen på Lövsta! En hel del skratt och en något undrade min angående den där "grejen" som låg i vätska i glasburken. Som jag tyvärr glömde ta en bild på ... (Kanske lika bra det, i alla fall för känsliga läsare med livlig fantasi.)  


Alla har dem. 

Ni vet, de där prylarna som kan vara bra att ha ... De där prylarna som jag slänger en annan dag ...
Nu är de där prylarna historia. I alla fall hos mamma och pappa. 


Bra teamwork! Maken och jag.
En med stark kropp. Och en med känsla för logistik. 

Gissa vem som är begåvad med vad!?

 

Belönades med en mysig och god lunch tillsammans med världens bästa päron!
Och en ny stickad vintermössa.

Kärlek!!!

 

     

 

Av Teresa 113 39 - 28 oktober 2014 11:26



När en bild säger mer än tusen ord.

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards