113 39

Alla inlägg under december 2014

Av Teresa 113 39 - 31 december 2014 13:08


2014 har varit både ett bra år och ett mindre bra år för mig. 
Jag har förunnats en hel del glädje, skratt och inspiration under året men även sorg, besvikelse och maktlöshet.


Jag är erfarenheter rikare – på gott och ont. Jag har skrattat och gråtit. Och så har jag tvivlat. 


Mitt löfte till mig själv är att bli en mer etisk egoist. Vilket kan låta fruktansvärt och egenkärt. Men de som är mina nära vänner förstår exakt vad jag menar, och det är det enda som betyder något. 


Min önskan inför det nya året är att hitta tillbaka till inspiration, motivation och lekfullhet. Jag längtar efter glädjen och orken.


Att blicka framåt ger mer styrka än att fundera över det som varit.

 

 

Jag skickar en stor och varm kram till en och var av mina vänner som stått mig bi och stöttat när jag famlat runt i dimman. Tack för att ni finns där trots att jag periodvis inte syns och hörs. Er sanna vänskap värmer! Och tack till min älskade familj som står ut med mig varje dag. Tack till min läkare Olof, en klippa. 

 

Nu blev det nästan till ett sliskigt Oscarstal ... det var inte meningen. 

 

Gott slut och gott nytt! 

 

 

 

 

 

 

Av Teresa 113 39 - 30 december 2014 13:30


Ett gäng bilder men inte så många ord.


Måndagen, blev dagen då jakten på tangentbord fortsatte.


   
På väg ut mot Värmdö för att lägga beslag på ett av de få som verkade finnas kvar.


ElGiganten var vårt mål. Där fick vi utmärkt hjälp i den nyöppnade  butiken. Franchiseföretagaren Michael hade inte bara mitt efterlängtade tangentbord till min Samsungplatta undanlagt till mig utan kunde även hjälpa oss med tv-relaterade frågor. Hit åker vi gärna tillbaka!


 

Solen bjöd på ett vackert avsked där ute i Gustavsberg. 


  

Tillbaka i stan och ett besök i favoritkällaren på Birger Jarlsgatan - Stockholm ost och chark.


En ganska bra dag med knappar och vintersol trots värkande stela leder.




Av Teresa 113 39 - 28 december 2014 18:02


Ibland kommer lyckan i en ask. En ask, med en sladd med små kontakter i vardera ändan. Kontakter som gör att två tekniska apparater pratar med varandra.

Vid första besöket på en stor elbutik i Bromma fick jag beskedet att det inte går att ladda över bilder direkt från kameran till min tablet. Ähhhh, okej!? Skojar du eller ...

Mitt "problem" var att sladden till kameran har en vanlig USB-hane, och ingången på plattan kräver en mikro USB-hane. Hur koppla ihop dessa på enklast sätt!? Hur få till en decemberöverkommelse!? För mig var det ganska självklart att det borde finnas någon typ av adapter som medlare. Men vi fick bege oss till ett Kjell & Company för att få den rätta hjälpen. Just nu älskar jag min Samsung Micro USB connector!

Här är beviset för att det gick! En snabbt tagen bild, som är snabbt överförd och snabbt redigerad.

Och så en snabb bild, tagen med vacker vy ifrån Västerbron. Något i farten, så att säga.

I morgon ska vi kontakta värden för att snacka om avsaknaden av värme. Golven på grabbarnas rum är endast 15 grader och elementen i lägenheten är knappt ljumma. Svinkallt! Skulle nästan kunna tro att vi bor i Sibirien ...




Av Teresa 113 39 - 25 december 2014 20:22


Alla saker som man kan krypa in i, är bra saker. I alla fall i Banffs värld.

Därför får jag finna mig i att dela väskan från Granit som jag fick i julklapp med lilla Blå.

Delad vårdnad.




Av Teresa 113 39 - 25 december 2014 13:46


Stockholm famnad i vacker vinterskrud.

Lite, i alla fall.


Av Teresa 113 39 - 24 december 2014 11:35


Dags att duka bordet inför dagens festligheter.

Hur dukar du i jul?

Får hjälp, såklart.

Min bordsdekoration!

Självklart tar man det snyggaste man har, eller hur!

Av Teresa 113 39 - 23 december 2014 15:12


 

Såg denna lampa i fönstret på Spiti.

Min första tanke var att om jag hade en sådan hemma så vet jag vem som skulle klättra och hänga i den!
The Banff! Klätterapan personifierad. 


Cool lampa.
Funktionell, ball och leksak i ett. 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Skapa flashcards