113 39

Alla inlägg under juli 2015

Av Teresa 113 39 - 31 juli 2015 20:17


Ve och fasa! Ni vet den där känslan då man inser att den där fantastiska hudkrämen som kroppen älskar inte längre finns på apoteket. Inte heller går den att finna på nätet ... eftersom den troligtvis inte tillverkas längre. Då är det bara att tänka om och jaga nytt. Valet föll på mitt favoritmärke La Roche Posay. 


Och jagade, det gjorde jag i veckan som gick. Men jakten gick sådär då inte heller mitt nya val fanns att finna på mitt apotek. Eller på något annat heller, för den delen. 


Med hjälp av Google lyckades jag i går att hitta ett ställe som sålde över nätet. Och det lustiga var att jag kunde välja att hämta ut paketet på Valhallavägen. Och det gjorde jag. I dag. 


 

Förutom den stora tuben med efter sol-gelén så fick jag en massa spännande prover på andra LRP-produkter. 


 

Mitt nya La Roche Posay-mecka ligger på Valhallavägen 114 och heter Militus MedicalDär säljs även andra märken som passar speciellt bra till oss med lite känslig hy. Nästa gång drar jag med mig mamma dit. 


Efter ett givande och dessutom trevligt besök hos Sara på Militus Medical bestämde jag mig för att promenera en sväng på Östermalm. Det är inte alltför ofta jag befinner mig i det området nuförtiden. 


Tog en sväng förbi Östermalmsgatan där jag delade lägenhet med en kompis i mitten av åttiotalet. Fortsatte ner mot Östermalmstorg.


 

Och där händer det saker vill jag lova. Där byggs det ny – det vill säga tillfällig – saluhall. 


 

Och så konstaterade jag att mina vänner Madde och Marcus har öppnat nytt på Nybrogatan.

Men det vet de nog inte om själva! 


Spännande på Östermalm i dag alltså.







50+

Av Teresa 113 39 - 30 juli 2015 13:42



Bäst att ta det säkra före det osäkra.

Laddar med lite solskydd.
I morgon skiner nog solen!

50+ en solkräm för oss lite äldre.

Och nej, det här är inget sponsrat inlägg. Jag gillar mitt apotek nere på Sant Eriksplan helt enkelt. I dag pratade vi om regnkläder till exempel. Att regnkläder verkar vara mer nödvändigt än solskydd denna sommar.

Fast jag är optimist.
Eller så har jag en plan.

Och 'säkerheten först-tänket' sitter i efter alla mina år i luften.





Av Teresa 113 39 - 29 juli 2015 21:15



Vackra saker som jag vilat ögat på i dag.



       



 



 



Av Teresa 113 39 - 28 juli 2015 20:00


Jag bjuder på denna. 

Jag bjuder på mig själv.

Det blir en "före" och "efter".


Från sött penntroll till vacker skönhet. 

Naturligtvis ligger det en massa jobb bakom ett strålande yttre. 


 



En omgång med silverschampo för att underhålla det blonda håret. Bort med gula och guldig toner! In med det kalla! Som sommaren, ungefär. 


Om jag känner mig snygg i håret kan jag glömma mörka ringar under ögonen och andra trötthetstecken. 



Bästa komplimangen i dag: – Du har samma färg på håret som Banffs päls! 


Hurra! Då är jag rätt ute. Banff kan vara det vackraste jag vet då det kommer till färg. 

Dessutom är hon en otroligt rolig liten personlighet.


Så i dag känner jag mig väldigt mycket Banff.

Woop! Woop!





Av Teresa 113 39 - 25 juli 2015 15:21


Körsbär, bigarråer eller moreller!

Vad är skillnaden egentligen ...


Spelar roll! De är goda. Och de är nyttiga. 

Innehåller massor av C-vitamin och antiflammatoriska ämnen. Samt det naturliga hormonet serotonin. Naturens egna sömnpiller. 


Alltså, toppa dagen med lite körsbär = god sömn!
Värt att testa.



 


 


   

Naturligtvis fanns Lava och Banff på plats för att undersöka om det gick att äta. Själva frukten lockade väl inte så mycket ... Men skaften! Skaften är väldigt roliga att bita i. Och ett jättebra katapultredskap!


Cherries all over the place, liksom ...


Lördagsunderhållning på Tomtebogatan.





Av Teresa 113 39 - 24 juli 2015 21:40


Det är ett jäkla tjat om vädret.


Men visst är sommaren här.
Den är bara lite blyg och oberäknelig.

Samt förunderligt vacker.

Och värd att vänta på.


   







Av Teresa 113 39 - 21 juli 2015 19:25


Dagen började ju så bra där vid femtiden i morse.
Men vad hände sen, kan man ju undra!?

Det blev inte en sådan där varm och solig dag som vi alla nog hoppats på.


Lava struntade i tristvädret och läste recept istället.


Det är viktigt att ha bra hygien då man lagar mat. Även om man bara är i planeringsstadiet.


Om man tvekar på vilket recept man ska välja - ja då lägger man helt enkelt nosen i blöt och luktar på bilderna.

Doftbroschyr, så praktiskt.
Med lite fantasi så funkar det mesta.

Och med lite retusch så får man bilderna att se ut som om solen skiner. Med lite fantasi ...


Av Teresa 113 39 - 21 juli 2015 05:50


Vaknar upp alldeles för tidigt. Har absolut inte sovit klart. Men kan ändå inte somna om.



Rummet är fyllt av ljus som verkar lova en dag med sol.

Tänker på den varma och känslofyllda kram jag fick av en vän igår. En uppriktig kram som sa mer än ord någonsin kan uttrycka. En kram som gjorde alla ord överflödiga. En kram som förmedlade det lilla ordet 'tack' men som innehöll så oändligt mycket mer.

Den kramen kommer jag minnas när du står där på röda mattan H! Precis som du minns den där dagen då du var liten och sjuk och du tyckte jag var snäll.

Action speaks louder than words!

Glöm aldrig det, vänner där ute.




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards