113 39

Alla inlägg under november 2015

Av Teresa 113 39 - 30 november 2015 18:44


 


I dag tänkte jag berätta om ett ställe som vi upptäckte ute i Veddesta.


Vi hade ett ärende på Biltema och hamnade därefter inne på Matvärlden. Stor matmarknad med massor av spännande matvaror från all världens hörn. Med specialhyllor med mat från Iran, Turkiet och Thailand bland annat. Och nu pratar vi inte en liten sketen hörna utan gångar fyllda av god mat.


En bra kombination av kända europeiska märken samt en massa roligt nytt. Dessutom väldigt bra priser! Det mesta var billagare, förutom kattmaten. 


Spännande shopping – om man gillar mat.

Kanske har du hittat dit redan tidigare och det är vi som är lite sena. Har du varit lika ovetande som jag så rekommenderar jag helt klart ett besök om du är i närheten av Veddesta/Barkarby/Spånga. 


    



    

Av Teresa 113 39 - 29 november 2015 22:38


Man har inte kunnat undgå att det varit Black Friday.
Mejlboxen och mediaflödet har fullständigt överflödats av rabatter och erbjudanden.


Det enda jag nappade på var hudprodukter från La Roche Posay, saker jag ändå skulle ha köpt.



Däremot passar svart och vitt ganska bra för att beskriva dagarna. Inte vitt som i snö ... men ändå. 



Svartvitt vid Odenplan med svartvitt sällskap.



Svartvitt adventsfat med första ljuset tänt.



Tur att jag fick komma hem till ett färgglatt Birka.


 

Kan man bli annat än glad då man möts av en Puking Rainbow Unicorn!?


 


   

Cuteness overload!!!




Av Teresa 113 39 - 26 november 2015 21:59


Ibland blir ett ögonblick till ett möte. 
Ett möte som leder till samtal. 
Ett samtal som intresserar och får mig att vilja veta mer. 

I kväll träffade jag Essam. Vi pratade om proteiner, forskning och andra intressanta saker.


Jag vill veta mer! 


Jag hoppas att kunna skriva mer om detta framöver. 


Eller att i alla fall intressera någon som kan det här med att skriva och berätta, att skriva mer.


Det är sådana här möten som får det att bubbla inom mig.
Oförutsägbara men engagerande sammankomster – meningen med livet!?






Av Teresa 113 39 - 17 november 2015 16:46


 


Mina favoritkokböcker!


New Vegan – Jenny Mustard

The Fresh Foodie – Leila Lindholm

Friendly Food – Hanna Göransson


Inspirerande recept och massor av vackra bilder! 




Av Teresa 113 39 - 14 november 2015 16:53


 



   

Av Teresa 113 39 - 12 november 2015 20:37


 

Husse är hemma på besök från Uppsala. 

Banff är mycket nöjd!




Av Teresa 113 39 - 11 november 2015 15:28



Too cool for school ...

Besök på Rytmus.



Det syns på skåpen att eleverna går det estetiska programmet.

  


Välklädd estet.
(Nudie & Dr. Martens)


     

Välklädd estetmamma. 
(Claes-Göran & Hope)



Till och med omgivningarna är tilltalande.
(Sickla)






    

Av Teresa 113 39 - 8 november 2015 18:48


Älskade pappa! 


   






OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Skapa flashcards