113 39

Alla inlägg under mars 2016

Av Teresa 113 39 - 30 mars 2016 22:06


Hängt med ett skönt gäng i dag igen.


Eta och hennes katter är ljuvliga. Bästa medicinen! 


 

Invägning av Bisquit. 443 gram dagen till ära. 

Det går snabbt nu! Stor skillnad både i vikt och beteende bara sedan i söndags. 


 

En något tyngre typ! 


   

Söta gänget – galet underhållande! 
Tack Eta för att vi fick komma och få en stor dos av härligt människo- och katthäng! 


Och passa dig, jag kanske tar dig på orden och flyttar in! 

Brittisk konfekt, en godis som passar mig. 





Av Teresa 113 39 - 29 mars 2016 16:42


Vaknade arg och irriterad efter en jobbig (mar)dröm som var fylld av otrevliga och ignoranta personer.


I drömmen reste jag mig och gick, men den olustiga känslan fanns kvar i kroppen en bra stund efter jag vaknat. Alltså, sådana personer väljer jag bort ur mitt liv – inte endast i drömmen utan även i verkliga livet. Fast nästan än värre, är de där personerna som säger en sak och menar en annan, de där man tror på. Och som visar sig vara ulvar i fårakläder. 



En som definitivt inte är någon ulv är Banffen!


   

Här dagdrömmer hon om chokladkakor (obs – inte Cadbury).
Eller rättare sagt, vi drömmer! 





Av Teresa 113 39 - 28 mars 2016 20:00


Annandag påsk. 
Jättesoligt!


 

Fann en solkatt i soffan. 



När vi samlat ihop oss tog vi en promenad över till Kungsholmen.


 

Fann dagens uppmaning liggandes på marken.

Bra ord. 


 

Graffiti by Nesta.


 

Fantastiskt väder, fast utan den där riktiga värmen. Solen värmer men vinden biter fortfarande.


 

Gick till Fryst då jag tänkt att jag skulle bjuda maken på en födelsedagsglass, men glassen hade precis tagit slut ... Snopet!


 

Det blev en fortsatt promenad och så småningom landade vi på Sthlm Tapas. Det blev lite god mat, god dricka och skönt födelsedagshäng. 


 

Sen hem till soffan och ett glas bubbel! 


 

Lava nyfiken men inte så intresserad av innehållet.


En skön måndag. 

Grattis hubby! 




Av Teresa 113 39 - 27 mars 2016 21:37


Meningen med påskdagen. 
Glöm det där med uppståndelse!

Gosa med kattungar – det, är hela grejen med påskdagen!


Meningen med livet, om ni frågar mig. 


 

Träffat denna lilla kaka i dag. En chokladfärgad britt. Ljuvligt söt! 



   

Och hennes syskon! 


Brittisk konfekt är oemotståndlig.

Just saying ...



Underbara katter från Javeliners.






Av Teresa 113 39 - 26 mars 2016 23:55



  Påsken i bilder.


 



 




 




   





Av Teresa 113 39 - 26 mars 2016 21:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Teresa 113 39 - 26 mars 2016 09:00


Och så skulle vi laga mat i går kväll. Som vanligt så var Liten Röd – det vill säga Lava – involverad. Han är given i köket, vare sig man vill eller inte! 


   

I går hade han bestämt sig för att hjälpa till. Det vill han förstås alltid. För det kan ju hända att det finns något som han gillar. Och denna gång fick jag hjälp att läsa receptet. Föga anade han att det jag skulle göra var en vegansk rätt ...


  

Jag vet inte när han förstod vad det hela handlade om ... Men det var precis som om han ville säga något då han med bestämdhet placerade sig på serveringsfatet! 



Kan lugna dig med att han fick dela en fin bit entrecôte tillsammans med familjens karnivorer. Tack till Thomas på Erikssons Kött och Charkbod från Lava! 



Av Teresa 113 39 - 25 mars 2016 20:31


Ett måste så här till påsk är ett fång vackra tulpaner! 


Var nere hos Maria på Tarjas Blommor och pussades med Tarzan och Isidor och inhandlade två buketter av favoritblomstret. Får aldrig nog av de frasiga, stilrena tulpanerna! 


Men jag har konkurrens! Jag är inte ensam om att ha en fabless för dessa underbara blommor. 


  

Ja, det är den där Banff som påstår att tulpanerna är hennes!!! 



  

Vi kan väl dela!?!?!?



 



  

Tulpaner är ett lyckopiller! Är man trött på tulpaner – är man trött på livet! 



 



   

Och en avbruten liten túlipani fick sällskapa Kisa i fönstret.



Glad Påsk!!! 

 

 







OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards