113 39

Alla inlägg under augusti 2016

Av Teresa 113 39 - 8 augusti 2016 21:20


     

Maken som tillbringat helgen i skärgården kom hem med en rökt sik.

Vi rörde ihop en romröra och serverade den tillsammans med kokt potatis.

Två katter av fyra gjorde oss sällskap.


Tack Ploppen!






Av Teresa 113 39 - 6 augusti 2016 16:31

           


Av Teresa 113 39 - 6 augusti 2016 14:00



Let the Games begin!

 


I natt (svensk tid) var det invigning i Rio de Janeiro.

Jag tittade fram till de olika länderna började tåga in. Sen tog tröttmössan överhanden. 


Men i morse så spolade jag fram till Sveriges inmarsch.



Som vanligt har folk en massa åsikter om truppens kläder.

Helt plötsligt blev hela Sverige catwalk-recensenter!!!


Det märks att de inte har några riktiga problem i livet då de lägger så mycket energi

på att förlöjliga och göra gör sig lustiga över H&M's kreationer. 


Själv tycker jag att Tessans klänning var grymt cool och att den passade henne perfekt!

Modernt, sportigt och med en brasiliansk flört.

Övriga truppens plagg var mer nedtonade.

Sportiga (som sig bör), gula och blå (nämen oj vilken överraskning) och moderna (tvi vale för nytänkande).


Ska bli kul att se kläderna "in action". 


bild: H&M



Kolla bara på hur klädsamt och snyggt det här är.

En favorit hos mig.

Både plagget och Kaddhi!   



Heja Sverige!




Nu väntar jag bara på kommentarerna om hur våra svenska atleter springer för långsamt,

seglar snett samt sparkar boll som ett gäng dagisungar ...









Av Teresa 113 39 - 5 augusti 2016 23:35


            



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards