113 39

Alla inlägg under februari 2014

Av Teresa 113 39 - 28 februari 2014 18:03


Fler bilder från gårdagen. 
I (nästan) svartvitt för att matcha det delikata vädret.


Trevlig helg! 


 


 


 


 




Av Teresa 113 39 - 27 februari 2014 20:59


Vi äter pizza i vår familj. 

Ibland bakar vi hemma. 
Ibland köper vi färdig fulpizza. 


De allra flesta gånger handlar vi på Birkastans mest kända pizzeria, men efter att vi i dag prövat en annan leverantör så ser det ut som om vi överger pizzerian i Vikingagatsbacken. 


Den senaste tiden har pizzorna varit fantasilösa – vansinnigt stora – men tråkiga, torra och ganska så tomma på matig fyllning. 


Vår nya favorit är Aquila på Rörstrandsgatan 10. 
Gott, saftigt, rejält med fyllning! Så ska det se ut – och smaka.


Så kan det gå.



Av Teresa 113 39 - 27 februari 2014 20:00


Med fullastad kameraväska begav jag mig i morse ner till Rosie på Röstrandsgatan.
Dags att fota vårnyheter inför diverse olika tillfällen: shoppingkatalog, event, Facebook  med mera.


In med ljus och värme, vackra och sobra pasteller, sköna material och spännande mönster.

 


 


 

När ljuset från en ljuskälla reflekteras mot olika föremål i vår omgivning återkastas vissa våglängder av strålningen, och vi kan uppfatta föremålens färger och former med ögonen.

 

Vilken tur att dagarna har blivit ljusare så att jag kan se alla vackra plagg! 

Vackrast – och skönast – i dag var byxorna som fick följa med mig hem. Kommer att bli en vårfavorit.
Du kan se dem i bildkollaget ovan, hängandes på en snygg koppargalge från ROLF and friends.



VARDE LJUS!!!

 

 

 


Av Teresa 113 39 - 25 februari 2014 13:17


Det känns nästan osannolikt. Mycket ovanligt. Men ovanligt bra. 

Aldrig någonsin förr har jag planerat  o c h  bokat semester så långt i förväg. 
Surrealistiskt, förvånande och alldeles underbart härligt! 

Nåja, även om tidpunkten för bestämmande av resa är ovanlig så är inte resmålet speciellt överraskande. Dock överger vi boende på liten ort i nordöstra hörnet för "cityliv" detta år. Fast en och annan utflykt lär det bli. 
Nu kan jag bara luta mig tillbaka och förnimma ljud, dofter och smaker från min älskade ö ...


Snart – riktigt snart ska vi omfamna varandra rejält. 

För det bästa är att jag faktiskt inte behöver vänta ända till sommaren för att hångla upp min älskade vän, vi stjäl oss en snabbis redan innan sommaren kommer. 

I'm so lucky!

   
Ett val – svårt men angenämt. 





Av Teresa 113 39 - 24 februari 2014 19:35


 

Och där kom OS-hjältarna hem med bästa bolaget!!! 


Love SAS!

 


Av Teresa 113 39 - 24 februari 2014 18:06


En bild, en tanke, några ord – och så är den kreativa proccessen igång!

Älskar dagar som genom insiprerar och mynnar i en massa bra idéer. 

 

I dag, har varit en sådan dag. 
Träffade min vän Katarina för att hjälpa henne med några bloggrelaterade saker. 
Hjälpte henne därefter att skapa trycksaker för hennes vackra Roses forever-keramik.


  

 

Bilder som jag tog i december 2012 – som fortfarande är några av de som jag är mest stolt över. 

 

Nu har vi våra huvuden (och anteckningsböcker) fulla av spännande tankar!

 

 


Katarinas fina crémefärgade krukor med rosor i lergods finns på Birkagatan 19 – hos ROLF and friends.

Den fina modellen heter Miranda B.

 

 

 

Av Teresa 113 39 - 22 februari 2014 20:50


Njae, njee ... 

Årets första nakenchock: hårdrockarna i Ammotrack.

Mest disco och glittrande snyggast: Alcazar.

Sötast: Anton Ewald (och om han – med risk för att bli anklagad för tantsnuskerier – behöver en hjälpande hand med skrevtagandet, så anmäler jag mig som frivillig). Dessutom en grym dansare!!!

I övrigt har jag inte så mycket att säga. 


Störst chans i Danmark och Eurovision tror jag vi har med förra veckans Ace Wilder!
Det får bli min sammanfattning.


Av Teresa 113 39 - 22 februari 2014 16:27


 

I torsdags var vi bjudna på konsert. Engelbrektsskolans pop- och rockprofil bjöd på jazzig musik. Ett gäng duktiga elever som snart går ut nian och där många av dem har sökt vidare till estetiska program på gymnasiet. 

Helst skulle jag vilja lägga ut en video här också, men har inte fått OK av sonen ännu ...
Jobbar på det! 

Hoppas på att få kunna bjuda på lite skönsång framöver.



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards