113 39

Alla inlägg under januari 2016

Av Teresa 113 39 - 30 januari 2016 15:17


Lördagens färgmix:


 

PINK: Pastelliga tulpaner från Tarjas Blommor. Fullständigt ljuvliga! 


 

ORANGE: Och färskpressad apelsinjuice till lördagens sena frukost. 


A perfect match! 





Av Teresa 113 39 - 28 januari 2016 16:03


 

Tar hand om ...



Lava tar HAND om mig i dag.


Skönt för värkande händer med lite värmande päls.




Av Teresa 113 39 - 26 januari 2016 15:10


 

bild lånad från BORED PANDA och den ryska illustratören Elena Efremova.

 

 





Av Teresa 113 39 - 23 januari 2016 16:25


I dag blev det lördagstulpaner! 


Vackra "polkagris-färgade" från Maria på Tarjas Blommor


Tulpaner är en av de saker som gör mig barnsligt lycklig. 


   





Av Teresa 113 39 - 22 januari 2016 22:14

 

bild från Metro/ foto Fredrik Sandberg/TT (bild från matchen mot Spanien)



Jag vet många som hånar oss som engagerat gillar att titta idrott. 


– Du utövar ju inte själv...


– Sport, vad är det ...


– Kan det vara något att lägga tid på ...


– De springer runt och jagar en boll ...



Jaja, ni får väl tycka att ni är förmer. Det är lugnt med mig.


Jag har utövat flera idrotter på relativt hög nivå.

Sport är ofta något som handlar om lagsport och samarbete och hängivenhet. Envishet och dedikering.


Men det kan vara svårt att förstå för någon som inte varit där.

Jag accepterar att inte alla är sportnördar. 
Helt okej med mig. 


Men sluta att göra ner oss som gillar att grotta ner oss i olika sporter. 

Ni har ert nörderi, vi sportintresserade har vårt. 


I kväll var det handbollsmatch i EM mot Ryssland. En spännande match rakt igenom där jag i stort sett gett upp och accepterat en förlust när Johan Jakobsson dundrade in ett kvitteringsmål. Satan vad bra! 


Om du missade, så kan jag bara beklaga. 
Din förlust.


Och troligtvis har du ingen aning om varken vad en gurkburk, en knorr eller en japanare är.









Av Teresa 113 39 - 17 januari 2016 21:47


Vaknar vid sextiden av att Uppsalasonen helt oförberett ärar oss med ett besök. En varm kram och lite snack innan jag somnar om. 


Dagen går i sakta mak. Det är söndag och vi alla är lite trötta och loja. 


Plockar ner tvätt som jag slänger i en hög på sängen med tanke om att ta hand om senare. Prokrastinering.


Kollar på Edward Scissorhands till middagen som består av torsk och ris. 


Även katterna söndagschillar. Tittar in på sängen innan det är dags för nytt brittiskt thrillerdrama på Ettan. 


Där ligger liten Blå och myser i högen av nytvättade kläder.

Meningen med livet. På en söndag. 



Av Teresa 113 39 - 16 januari 2016 15:42



Den månen.
Halvfull.

I den blå timmen.

Som poesi.

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards