113 39

Alla inlägg under januari 2015

Av Teresa 113 39 - 31 januari 2015 21:58


TV-kväll.
Nya brittiska serien Grantchester.


Känns konstigt att se James Norton i rollen som trevlig präst. 
Hans tolkning av den minst sagt osympatiske Tommy Lee Roth i Happy Valley  är inte helt lätt att sudda bort från näthinnan. 


Och psykologen Tony Hill  har blivit polis ...


Mycket att hålla reda på en lördagskväll.


   

bild lånad från creativeengland.co.uk

 

 

Av Teresa 113 39 - 31 januari 2015 15:50


Gick ner till Maria på Tarjas blommor i går för en bukett tulpaner. 

Vackra svarta tulpaner med en tvist av ginst. 

Parkerad i soffan med frukost, tulpaner och rosa ginst, som en motvikt till snön som singlar omkring utanför fönstret. 
Och EM i konståkning på tv:n.


     

Och mitt ibland tulpanerna sitter den lilla blå busen. 

Om man tittar noga på bilden ovanför så ser man att  n å g o n  har varit och knaprat på dem i natt.

Tror visst vi har råttor här hemma. Blå råttor. 




Av Teresa 113 39 - 30 januari 2015 22:02


Skavlan. 
Mina tankar.


Noomi Rapace: en kvinna som till mångt och mycket uttrycker sig som en tonårstjej. Vuxen men ändå så pueril. 


Petter Solberg: sympatisk, pappa, otillräcklig. Med en härlig men lillgammal son. Som sätter pappa (och andra vuxna) på plats.


Svend Brinkmann: sund dansk. Man behöver inte alltid vara på hugget och vara bäst. Avbeväpnande skön inställning. Skavlan ville hela tiden få det till att Svend var "negativ". Men, måste man vara bäst jämt, alltid!? Det är okej att nöja sig för stunden och inte alltid vara högpresterande. Vi kan ju inte alltid vara på topp. Att säga nej, är också en styrkal Oftast den mest potenta styrkan.


Mikaela Laurén: tuff tjej som kämpat i (egen förvållad) motgång – men inte gett upp. 


Om Skavlan själv då: som frågvis, nyfiken, vill veta mer-person så kan jag tänka att jag ställt frågorna annorlunda. Att alltid lyssna till det svar en första fråga ger. Inte bara vara inställd på ett visst svar. En följdfråga som ställs på ett annorlunda sätt hade kunnat gett ett så mycket mer intressant svar. Okej, jag vet det är tv, samtalsämnena begränsade och tiden är limiterad. Men åh vad jag ibland önskar att det var jag som fick ställa frågorna. 


Och var det bara jag eller är inte Echosmith's Cool Kids bara en uppoppad variant av Foster the Peoples Pumped up kicks ...


Fredagsfunderingar.



Av Teresa 113 39 - 27 januari 2015 21:19



 



Emellanåt finns det sådant man funderar för mycket över och som – trots att man gått vidare – sipprar ut som en giftig gas genom en gläntande dörr i det ledsna rummet i hjärtat. Men då gäller det att stampa hårt i marken och skaka av sig känslan av otillräcklighet.



Vissa dagar är det lättare gjort än andra. 
I dag är en sådan dag. 


I dag sträcker jag på mig och känner mig jäkligt nöjd med mig själv. 


  • Hjälpt en kompis med ett fotojobb, som blev precis sådär bra som jag ville. 
  • Planerat in den välbehövliga klippningen hos vännen som det var allför länge sedan jag träffade.
  • Köpt ett par skitsnygga Hope-byxor av skittrevliga Niklas. Så nöjd att jag svär lite.
  • Och så har tvådagarsnackspärren släppt. 



En del saker är viktigare än andra. 
Vissa får man kväva, hårt och bestämt.


Och vissa personer är oändligt mycket viktigare än andra. 
Dessa får man krama ömt, varmt och länge.



Ibland får man knäcka koden om och om igen ...




Av Teresa 113 39 - 26 januari 2015 19:40


 

Dagens never_ever_alone.



Av Teresa 113 39 - 25 januari 2015 22:52


Jag har en hashtag på Instagram som är never_ever_alone

Och en annan som är life_with_cats

Morgon och kväll.

Sådant är mitt liv som kattägd.

I sängen.
I badet.





 


 



Av Teresa 113 39 - 25 januari 2015 13:15


Lördagen innebar stora mångder besökare på Bröllopsmässan på Grand Hotel.
Blivande brudpar, mammor i sällskap – alla ville få en bit av inspirationskakan!

Häftigast var nog den påmålade bröllopsklänningen. Något för den som vågar det lilla extra, helt klart!


   

Modell för Bröllopsmagasinet. Tyvärr vet jag inte vad body art-artisten heter (hojta gärna till om ni vet namnet!!!)


 

Min härliga kollega Tess som bland annat är en grymt duktig illustratör. Hon har designat hjärtat på Brulin foto & forms vackra bröllopsfolder.


 

Min koola chef och mentor – fotograf Karin Brulin. 


 

Linda på Miss Eco fixar Karins hår inför dag två på Bröllopsmässan.


    

 

 

Av Teresa 113 39 - 24 januari 2015 10:50


Kärlek i kubik! Bröllopsmässan på Grand Hotel.  


 


 

Massor av söta brudnäbbar. 


  

Jobbade tillsammans med Miss Eco och Brulin foto & form. Det vill säga make up-artisten Linda Sanderholm och fotografen Karin Brulin.


 

Fotograf Karin Brulin älskar att fota bröllop. Och är grymt duktig på det dessutom! Här hittar du en intervju med Karin som jag gjort för StockholmDirekt. 

 

 

 

 


 

Linda Sanderholm stylar hår och make up samt säljer bröllopsklänningar. Hela konceptet präglas av miljötänk. 


 


 


  

Bröllopsmässan pågår även i dag lördag samt på söndag. 
Välkomna och kika förbi! 

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards