113 39

Alla inlägg under juni 2014

Av Teresa 113 39 - 29 juni 2014 17:57


Blickfång i Stockholm: 


 


   





Av Teresa 113 39 - 29 juni 2014 17:20


"Kors va de vimlar av segel i da. Är de kappsegling?
Nej, de ä lörda! Ja vesst! "

 


Lite så var det i går då maken och jag tog en tur ned till Skeppsholmen för att titta på segelbåtarna som deltar i ÅF Offshore Race 2014 i går. 

Kanske inte så många segel då, eftersom de flesta båtarna startade först i dag, och låg i hamn. 
Ner för att andas lite sjöluft och kolla in både sjöbusar och landkrabbor. Och för att titta på de smäckra skönheterna. 

Ögongodis framför för allt maken. Och kameragodis för mig. 

 Lite blåsigt, lite småkyligt, lite typisk svensk sommar ...

                                 



Så lite musik till det hela:


Åh, ni fantastiska män
som vet hur man angör en brygga
Ni som med solbarkad hand
håller skotet i spänn
Ni starka, ni tysta, ni lugna, ni trygga

 

 


Av Teresa 113 39 - 27 juni 2014 18:27


 


Inte riktigt där, men jag är redo!  

 
Solhatt införskaffad från rean på Gossip.




Av Teresa 113 39 - 27 juni 2014 18:17


 

Det blir en god fredagskväll!

Shoppat hos Tomas på Erikssons Kött & Charkbod!

  • Björnbärsmarmelad
  • Pommes
  • Fläskkarré
  • Puro suino (salami)
  • Chorizosalami
  • Gruyère

Kan inte bli bättre.



Av Teresa 113 39 - 27 juni 2014 16:44


Bjuder på lite bra musik så här på fredagseftermiddagen!

Firar att yngste sonen kommit in på önskad gymnasieutbildning på Rytmus till hösten!
Grymt jobbat! Betygshöjning i inte mindre än 7 ämnen under sista terminen. Det allra bästa kanske var att han visade sin icke så pedagogiska matematiklärare att hon hade fel. Pilutta dig! 

Speciellt tack till Adde, Charlott, Eric och Jakob för pepp, stöd, coaching och fenomenalt mentorskap. Kärlek!!!

Videoklippet är från Engelbrektsskolans Pop- och Rockprofil årskurs 9 och deras jazzkväll. 
Sonen på sång och gitarr.
That's life med punkarrangemang. 

Grymma killar!



Av Teresa 113 39 - 26 juni 2014 18:33


Middag framför tv:n i fotbollstid.

Lava attackerar där försvaret är som känsligast.
En snabb fint och sedan är saken biff (äh ... eller tonfsik i det här fallet då ...)!

Katten - människan 1 - 0!

 

Av Teresa 113 39 - 26 juni 2014 12:35


Solen har tittat fram i dag. Hej sommar!?


Himlen utanför mitt fönster bjuder på skådespel. 


  

Lite fågel! Det vill säga fjädermoln.


 

Och strax därefter bjuder vädret på lite fisk – makrillmoln.

Eller cirrus och cirrocumulus om jag ska tala med de lärde!



Rena rama zooet i Birka idag.


Undrar vad det blir till middag ...





Av Teresa 113 39 - 26 juni 2014 00:23


Men det är ju hon ju!!!!!!

Kollar på tv, sent hemkommen.
Ser ett bekant ansikte i en film från 1968.


Ser ni vem det är? 


 
The one and only, the fabulous Maggie Smith!

Downton Abbey, Harry Potter m.m m.m



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards