113 39

Alla inlägg under maj 2016

Av Teresa 113 39 - 31 maj 2016 17:15



Ligga skavfötters.

Den underbara känslan när hon flätar samman sina varma små tassar med mina fötter.

Av Teresa 113 39 - 31 maj 2016 12:04



Den där Lava verkar bara en riktigt rolig typ! Han är rätt snäll. Fast han blir sur när jag försöker fånga hans svans ...

I morse snodde jag hans mat. Det var skoj!

/Bisquit

Av Teresa 113 39 - 31 maj 2016 10:42



Bisquit är en hejare på luftgitarr.
Visst låter det bra!?

Av Teresa 113 39 - 30 maj 2016 17:57


Om någon undrar vad jag har haft för mig i dag ... 


 


Vaknade klockan sex och gick upp för att checka status på gänget. Natten hade varit lugn. Gick in i vardagsrummet där jag möttes av en liten kelsjuk fröken. Så vi hamnade i soffan och efter en stund så somnade vi om. 


 


Status på gänget då!? 


Jo, Lava är riktigt nyfiken. Han vill gärna vara med och kolla vem den nya är. Hon fräser, han fräser, hon morrar. Hon är en tuff kaka! Men jag är övertygad om att de kommer hitta varandra inom ett par dagar. 

Banffen tycker att Bisquit är jätteläskig. I går satt hon under vår säng. Var framme i hallen och kikade in i vardagsrummet ett par gången men försvann lika snabbt. I dag har hon suttit i hallen, lite närmre under lite längre stunder, men hon är fortfarande väldigt tveksam.


Nikita och Bisquit har redan gjort upp. Nikita är inte intresserad utan har med ett klart och tydligt fräs talat om vad som gäller. Och Bisquit har accepterat. Punkt.



Som du förstår så är det underhållande njutning här hemma. Solen har skinit för fullt i dag men min värld här hemma har varit mer lockande. Jag har haft fullt upp med att gosa, att stötta och att monitorera. Och jag har njutit av varenda sekund! 


Nu ska jag heja på hon som jagar sin svans. Funderade på en film eftersom jag är ensam hemma med katterna i kväll, men jag tror knappast det behövs. Underhållning har jag ändå!





Av Teresa 113 39 - 30 maj 2016 07:15


 


Att banffa har blivit ett uttryck i min familj. 


Att banffa kan betyda att man följer sin människa hack i häl för att kolla vad hen sysslar med. 

Att banffa kan betyda att man sitter nedanför handfatet på lilla toaletten och jamar uppfordrande för att människan ska fatta att man vill tugga ampellijeskott (samma skott som människan försökt gömma i hopp om att det ska hinna gro rötter).

Att banffa kan betyda att man far omkring som en livsfarlig ninja på uppdrag. 

Att banffa kan betyda att man krafsar uppfordrande på filten i soffan för att ens människa ska bygga en koja åt en.

Att banffa kan betyda att ligga tätt intill mattes ben i soffan. Inte på, men väldigt väldigt nära.

Att banffa kan betyda att man knöar ner sig hos Lava för lite tvätt och kel.


     


På en resa – för snart fyra år sedan – så träffade jag Eta. Det visade sig att vi båda älskar katter. Och passande nog så hade Eta två nykläckta kullar hemma i Stockholm. Efter hemkomst så tog vi oss en titt på kattungarna och resten är historia! Den lilla blåsköldpaddsprickiga britten flyttade till Birkastan. 


I dag fyller denna ljuvliga lilla glädjespridare 4 år. 


Grattis Banff! 




Av Teresa 113 39 - 29 maj 2016 22:43


Kollar på The Graham Norton Show.


Jodie Foster är där, Russel Crowe, Ryan Gosling likså. Och Greg Davies! 


  bild POPJUSTICE.COM 

 

Och så blir det lite musik med Bright Light Bright Light och Elton John.

 

 

Han (BLBL) ser så himla bekant ut! 

 

 

Då slår det mig – han måste vara kärleksbarn till Freddy Mercury och Alex Schulman.

 

 

 

 

 

 

Av Teresa 113 39 - 29 maj 2016 21:18


 

Älskade mamma! 


Ord kan inte beskriva hur mycket jag tycker om dig.



Av Teresa 113 39 - 29 maj 2016 15:28


I går blev jag bjuden på fest av min fina vän Maria!

Vi gjorde en resa till den grekiska övärlden till Nikos och hans taverna. Där var det ABBA för hela slanten!

Tack Maria för en fin present!

#mammamiatheparty #tyrol



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards