113 39

Alla inlägg under maj 2014

Av Teresa 113 39 - 31 maj 2014 22:02


Ingen har väl missat att Stockholm Marathon har gått av stapeln i dag. 

Jag var på plats med kameran,
Så här kommer ett bild-marathon med dagens alla hjältar!

En stilstudie direkt från kameran.


 

Bitok från Kenya, som vann herrklassen.


 

Isabellah Andersson vann damklassen – sjätte året i rad.


 

Min vän Desiree (23655) är min idol – BIG TIME!!! Grymt jobbat! 


 

Sparring!


 


 


 


  

En leende Haben Idris från Hässelby SK. 

 

  


 

Bra utsikt.


 

Uppklätt och husdjur.


 


 


 

En del var mer roade av annat ...


 



    



  

Glädje!


  


 

  

 


  

 

   


   


   

 

    

    

En stor eloge till alla som deltog. 




Av Teresa 113 39 - 31 maj 2014 12:59


 



Glömde ju tala om att vår lilla filur fyllde 2 år i går! 


Födelsedagen avslutades med en HEL godisstång som Banff inte behövde dela med någon annan. 

Älskade lilla blå! 


  





BILD · FAMILJ · FOTO · KATTER
Av Teresa 113 39 - 30 maj 2014 17:16


                 

Av Teresa 113 39 - 30 maj 2014 13:48


Det ringde på dörren vid åttatiden i morse. 
Hoppade upp ur sängen och öppnade dörren iklädd pyjamas. 


Paket! 

Blev så paff att jag glömde kolla vilket transportföretag det var som uppvaktade så här på morgonkvisten ...

(Om det nu var Posten, så misstänker jag att jag hamnat på någon slags specialbehandlningslista. Typ: besvärlig, missnöjd kund som ska gullas med. Skit i koder och konkurrensfördelar och LEVERERA!!!)


 

Knappade in en order på datorn i förra veckan. 

 

 

Som levererades tjusigt inslaget.


 

Ser ut som något katterna skulle gilla att leva rövare i! 


  

Har testat schampo och balsam från Naked inköpt på apotek här hemma i Stockholm och blev lite nyfiken på deras övriga produkter eftersom jag blev rejält nöjd med resultatet. På Nakeds hemsida fanns massor av spännande grejer som inte verkar finnas att få tag på här i Sverige (jo, jag har googlat runt och sökt efter svenska återförsäljare – hittade några enstaka produkter men inte de som jag blev sugen på att testa).

Så nu ska här duschas, schamponeras och löddras och testas. Förutom att sortimentet var mycket bredare via nätshoppen så var det ganska så rejält mycket billigare. Schampoo: 65:- här i Sverige, £3.99 från Naked i UK. Dock tillkommer frakt men då lönar det sig ju att beställa mycket! Hehe! 

Let's go naked!

 

 

Nedan ett utdrag från deras hemsida:

Free your body with Naked

Yes, we’ve removed the bad stuff. And the natural active extracts we add in are widely recognized as being the best at what they do eg. Cocoa Butter for moisturizing, Sunflower for sun damage protection, purest Rose oil for anti ageing.

But you may be asking why we don’t use parabens, SLS and  petrochemicals in our Naked products. After all they are in the vast majority of toiletries on most bathroom shelves, so can they really be that bad? For us, it’s all about choice - about preferring to reduce our toxic load and use as many friendly ingredients  as possible. 

You may also ask why only 97% natural? Well, the remaining 3% is made up of things like the preservative system (stops the product going bad after opening ) plus things like emulsifying agents which are necessary to stop ingredients from separating ( we don’t like divorce ). However some of our products are actually 99.5% natural as they didn’t need as much help to behave.



 

Av Teresa 113 39 - 29 maj 2014 21:26


Pumpa däck, syrenstöld och ögonfröjd!!!


En sväng på gården, som i dag var lite för kall och blåsig för att inbjuda till någon längre utevaro. I solen är det ju skönt men i skuggan alltför kyligt av vinden. 

 

Klippte av en liten kvist från syrenen på gården, för att plocka in lite sommardoft.


  

Maken och yngste sonen mekade lite cykel. 


 


 


 

Blommor och blomblad kan vara något av det vackraste som finns, även då de börjar torka och vissna är de små konstverk.



Så därför får ni i dag stå ut med några bilder till på blommor. Och fler lär de bli ...


Sorry! 

  




Av Teresa 113 39 - 29 maj 2014 21:11


Mat!!!

I början av veckan så var vi inne hos Tomas på Erikssons Kött & Charkbod på Vikingagatan 3 och beställde lammracks. Har gått och suktat efter dem ett tag och i dag var det dags! 

Lava stod i givakt då lammet plockades fram där hemma och han fick givetvis smaka av råmaterialet. 
Snacka om lycklig katt! Helt ärligt så svär jag på att han blev alldeles tårögd av lycka av smakprovet. 

Även den tillagade varianten gick ner. Man kan väl beskriva det hela som att hela hans bordsskick var som bortblåst då vi satte oss till bords ... Jag önskar att jag hade filmat det hela för han var helt tokig och försökte stjäla maten för oss. Det var gudomligt gott – även enligt oss människor!

 

     

I butiken finns även en massa annat smått och gott!


  

 

Gott smaksatt salt samt Salame Pure Suino!

 

Av Teresa 113 39 - 29 maj 2014 13:47


 
Foto+bild: Teresa Starkenberg 



Röd dag måhända, men inte alls stängt i Birka för det. 

Både ROLF and friends och Rosie har öppet!




 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards