113 39

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Teresa 113 39 - 8 januari 2016 22:45


Underbara Adele besöker fantastiska Graham Norton. 
Två favoriter! 


Begåvning, humor och mängder av charm förenar de båda. 

Graham har jag beundrat länge, Adele har jag lagt till nu på senare dagar. 


Om ni missade Adele – live i London så ta chansen och titta på SVT Play.


 

  bilder från SVT och twitter



Både är två personligheter som jag gärna skulle träffa i verkligheten. Humor! Förmågan att bjuda på sig själv. Ödmjukhet. 


Speciellt gillar jag avsnittet där Adele går på audition och möter ett antal upplagor av "sig själv". Få storstjärnor skulle bjuda på detta. Det ögonblicket, då det går upp för dem vem hon är,ger mig tårar i ögonen och ett stort leende på läpparna. 


Älskar hennes dialekt. Hennes humor. Hennes röst. Hennes skratt.

Dessutom är hon född på samma dag som jag. Fast några år senare.Endast 24 år yngre. 




Av Teresa 113 39 - 8 januari 2016 21:26


Även om kameran för tillfället ligger på hyllan så känner jag väl igen mig i detta.


 
bilder från mikaeltheimer.com via bored panda 

 


Att ta de där konstruerade bilderna, efter en bild, som skapats, i huvudet. Ibland är det svårt.

Därför gäller det att antingen ha folk som känner sig obesvärade framför kameran eller att ta bilder när folk inte förväntar sig det. Visst, att ta en "obekväm" person och få den att slappna av fungerar också, men det kräver men tid, mer tålamod.


Vet att jag kan få folk att känna sig bekväma och avslappnade framför kameran. Men om jag får en idé spontant och vill ha en familjemedlem framför kameran så kan det hända att det blir så här. 




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards