113 39

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Teresa 113 39 - 26 november 2012 23:03


Här i Birkastan liggs det inte på latsidan! 


Förberedelserna inför jul pågår för fullt. 
Känns nästan lite som att bo i Tomtens julverkstad. Fast här talar vi inte om hjälpösa små dockor som skriker på mamma!



En av de som som ständigt sprutar kreativa idéer är duktiga Johanna WestinPlezuro.


Titta här vad hon nu har hittat på:


  Skärmdump från Plezuros hemsida

 


Gå in på Plezuros hemsida och läs mer om Johannas luckor. Men, försök inte tjuvkika och öppna i förväg...
Det funkar inte! Jag vet...


Spänningen stiger i Birkastan! 


Av Teresa 113 39 - 26 november 2012 18:18


Mörkret har legat tungt över hela denna dag. Det är nästan så man längtar lite efter snö...


Samtidigt kan man fnissa åt försvunna lamor, glädjas åt vänner som med goda idéer och närvaro piggar upp en samt njuta av överjordiskt goda saffransbullar från Xoko.

Av Teresa 113 39 - 26 november 2012 08:00

Birkastans småföretagare: Design Helena Berggren

 

 

Detta får ni bara inte missa! 

 




I år kommer Birkastan att ha en alldeles egen adventskalendet.

Varje dag med börjar den 1 december kommer det att bli lucköppning i Birkastan.

Småföretagarna i området har tillsammans skapat ett evenemang där en butik/ett företag

erbjuder något speciellt varje dag fram till julafton.

Det kan vara ett erbjudande, en happening eller något annat spännande!

Vill du följa med på vad som händer ska du gilla Mitt Birkastan på Facebook

- där får du hjälp att hitta rätt till dagens lucka!

 

Väl mött i Birkastan!

 

 

Tidigare månad - Senare månad

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<<
November 2012 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards