113 39

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Teresa 113 39 - 5 december 2013 20:31


Middagskonversationen ser annorlunda ut hos olika familjer.


Då barnen lämnat bordet och vi försökt få till var som MÅSTE finnas på julbordet detta år så går konversationen vidare ...


  • Vad händer när det blir så kallt att till och med ett flygplan fryser ...
  • Vad sker då flygplanets datoriserade system tar över och piloterna inte tänker själva ...
  • Hur kan ett helt företag förtrollas av en manipulativ chef ...

 

Diskussionen balanserar på detaljer – handlar om det inpräntade, inlästa, stereotypa jämfört med det intuitiva, kreativa, känslosamma. För- och nackdelar. Pros and cons.


Ett normalt middagssamtal hemma på Tomtebogatan.

Kan väl säga som så, att maken och jag inte kan titta på en film där flyg är involverat utan att vi dissekerar filmen. I detaljer. Och oftast totalsågar.


Once an eagle – always an eagle!



P.S Utelämnar alla detaljer då jag vet hur folk (många av mina vänner) katastrofanalyserar allt som har med flyg att göra. 


Hmmm – för att inte tala om hur media totalkatastofanalyser allt som har med flyg att göra ...






Av Teresa 113 39 - 5 december 2013 13:53


 

Bild från Fotografiska/Elliot Erwitt 6 december - 2 mars 2014

 


Sitter hemma i soffan och bläddrar runt på nätet.
Kollar in Fotografiska och inser att denna utställning måste jag bara se!



Hans tanke om foto, som jag håller med om – det handlar om att se de där magiska ögonblicken.



"Fotografi är egentligen inget mysteriumDet handlar att om att se sig omkring. Ofta handlar det också om tur och omständigheter."

 

"Det finns motiv överallt, det handlar bara om att vara uppmärksam och bry sig om vad som händer runt omkring en. En bild som engagerar, som får dig att tänka, som väcker en känsla, får dig att skratta eller gråta är en bra bild."

 



 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards