113 39

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Teresa 113 39 - 14 april 2014 23:31


To whom it may concern:


I går blev vi lite förvånade. Minst sagt.

Det ringde på dörren. Ett paket lämnades.
Ett paket från sonens vän i Rio de Janeiro.

Vi fattar ingenting. För det var ett stort paket. Som levererades till dörren. Hela vägen fram.
Vi är förbryllade ... (Normalt får vi hämta allt som är större än ett modemagasin – ibland sådant som är ännu mindre – hos ombudet i Sabbatsberg.)

Paketet som levererades kom alltså hela vägen fram till dörren. Det ringdes på och paketet överlämnades efter underskrift. Ingen portkod hade lämnats av vare sig sändare eller mottagare. Och det var ingen leverans med den vanlige brevbäraren.

Undrar vad det var för typ av leverans då Posten bestämt sagt att "våra chaufförer inte får ha listor på portkoder eller använda sig av de portkoder som brevbärarna har ur konkurrenssynpunkt gentemot andra transportföretag*" ...

 

* direktciterat från e-postkonversation med Posten.


Naturligtvis är vi glada att paketet levererades direkt hem utan att passera Sabbatsberg men jag har svårt att förstå den inkonsekvens som finns inom bolaget (Posten/PostNord – eller vad de kallar sig nu för tiden). 

Men som kund fattar jag ingenting.
Och när jag som kund tvekar, tvivlar, fattar nada väljer jag ett alternativ som jag förstår.


Har jag möjligheten att välja, kommer jag även fortsättningsvis anlita andra transportföretag än just Posten. 
Vad gäller reklamen för PostNord som visas på tv just nu, så skrattar vi gott åt kommentaren "bull shit" som den vilsne amerikanen vräker ur sig där han står i den finska skogen ...
För den sammanfattar ganska väl vår känsla för företaget.





Av Teresa 113 39 - 14 april 2014 18:53


 


Älskade pappan min firas i dag! 


Puss & kram!



Av Teresa 113 39 - 14 april 2014 14:52


Solen strålar och genom fönstret ser det ut att vara högsommar.
Halsen ömmar och huvudet känns två storlekar för stort. 
En liten vårförkylning verkar ha intagit min kropp eller i alla fall någon liten bacillusk som försöker bygga bo ...
Lyssnar på kroppen och tar en lugn dag hemma. Bakom neddragna persienner.

Sådana där "lugna" dagar har en tendens att bli bra inspirationstillfällen. 
Surfar runt lite anspråkslöst, småpratar med arbetsvännerna och i det trötta huvudet föds idéer, bilder och tankar för framtiden. Ibland kan det vara bra att vakna på morgonen och bara vilja somna om för att sedan ta dagen i små försiktiga, trevande steg utan att ha en aning om vilken destinationen är. Utan att ha ett mål eller mening, eller en massa måsten.

Ibland tror jag att skitigt hår och pyjamas är en förutsättning för välmående och kreativitet. 


 


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards