113 39

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Teresa 113 39 - 16 september 2014 14:36


Underbart som piggar upp i dystra tider! KLICKA!

Något för mig och mina katter att ta efter.


   

Bilden är lånad från Bored Panda och den brasilianska illustratören Rafael Mantesso!!!

 

Love it!!!!

 

 

 

 

Fick mig att tänka på dessa gamla bilder där Lava är min samarbetspartner.


 

Super-Lava!


 


Prins Lava.


 

Lava Rudolf

 

 

Mästerkocken Lava.




Av Teresa 113 39 - 16 september 2014 10:10


Så här efter valet är det smått förvirrat. 
Vem ska regera med vem, får de något stöd, får de de verktyg de behöver för att kunna jobba vidare. Kan de enas kring hur landet ska drivas och hur ser framtiden ut egentligen!?

Välkommen till min värld!

Med fyra kroniska sjukdomar, där fibromyalgin är den som dominerar mitt liv, så har jag en ständigt pågående polsk riksdags-situation i min kropp.

Precis som alla partier har en ideologi, så har jag min. Det jag vill, vad jag önskar. Det jag kämpar för.
Men så finns det motståndare (oppositionen – oavsett partitillhörighet) som sätter käppar i hjulet, motarbetar och som tycker annorlunda. Hos mig är det det den ständiga värken, tröttheten och oförmågan att kunna lita på kroppen som jobbar mot mig. 

I min kropp bor en besegrad partiledare som ständigt vill avgå. En frustrerad partiledare som inte vet hur hen ska få ihop sin verklighet och framtid, en ledsen och övergiven partiledare som känner sig utanför och inte får vara med. Där bor en partiledare med försämrat minne. Till och med en missnöjd och protesterande partiledare som är rädd och tycker illa om allt mellan himmel och jord dyker upp som gubben i lådan ibland. Framför allt bor där en som kämpar i det tysta. Även om omgivning inte uppfattar detta. Men kampen pågår ständigt, bakom kulisserna.

Och precis som inom politiken så finns det folk som har åsikter, synpunkter, förutfattade meningar och som är oförstående. En del har lösningar på allt – och förstår inte ett dugg.

Som tur är har jag en kunnig och inkännande läkare, en bra och fantastiskt trevlig handläggare på FK och har haft gott stöd från de handläggarna på AF som jag kommit i kontakt med. Jag har en familj som förstår och stöttar och några få nära vänner som finns där för mig när min nyckfulla kropp orkar vara social.



I detta nu är läget något uppgivet samt fullständigt oförutsägbart.


Både för Sverige och för mig.


 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards