113 39

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Teresa 113 39 - 10 februari 2015 23:04


Det här med möbler som flyttas och byter plats är helt klart fascinerande. I alla fall om man är katt. Det gäller att ha full koll på vad som händer. Och bäst koll han man om man befinner sig mitt i stormens öga. Eller på en hylla i den möbel som ska bäras ut.


 


Allt som händer i hemmet ska inspekteras. Här har jag lyckats få med Nikita och Lava på samma bild. Något som inte händer alltför ofta nu för tiden.Men ibland kan en bokhylla bli en riktigt bra fredsmäklare.


 

Nu är det så att just den här bokhyllan i dag flyttade till Uppsala. Och därför passade Nikita på att ge bokyllans ägare en avskedspuss.


   

Bohyllan och sonen har alltså fått ny adress. Jag tror att det kommer kännas lite tomt här hemma. Men allra mest så är jag lycklig och glad för sonen som kommit in på sin önskeutbildning samt att han hittat ett bra boende. Mest bekymrad är jag för att Banff kommer att sakna sin favoritmänniska. Uttrycket "som ler och långhalm" stämmer bra på de där två. Jag hoppas på att få ta över en del av det där härliga super-goset som husse hittills haft ensamrätt på. 





OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards