113 39

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Teresa 113 39 - 3 februari 2015 18:45



Det har varit en hel del skitsnack så här i början av veckan. 
Och tydligen ska det fortsätta ett par dagar till.


Hos Malou pratas det bajs för fulla muggar. Att bajs kan bota både det ena och det andra.

Rekvisitan i studion var dock inte äkta vara och vi var nog många som dessutom

trodde att hela grejen var en ploj. Varför är avföring så tabu!?

Är hela bajsgrejen ett sätt att skapa uppmärksamhet kring programmet!?

Frågan är om de får fler eller färre tittare ...


Hos mig har det också varit skit så här i början av veckan. Och i dag kom yngste sonen

hem från skolan och mådde skit. Han gick raka vägen till sängen och somnade. 


Just nu visas alpina VM från Vail på tv:n. De pratar om bajamajor.


Veckans ämne är inte ljummet, utan helt klart kroppsvamt.





Av Teresa 113 39 - 3 februari 2015 11:24

  

I vardagsrummet har tulpanerna skiftat form över natt..

Om det är för egen hand eller med hjälp av liten blå med vassa tänder vet jag inte.


Där på fönsterbrädan låg en handfull blomblad.


Ett fångade mig blick.


Med form av ett hjärta, fransigt och något nött.

Lite kantstött.

Men likväl ljuvligt vackert.


Det storslagna i de små detaljerna.



 





OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards