113 39

Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Teresa 113 39 - 22 mars 2015 12:50


I fredags då det var dags för fredagsblommor så kände jag att det behövdes färg och positiv energi. 


In med härligt tulpansprak! Rosa, lila, gul, orange, vit – i en salig och vacker röra. 

Sprudlande glädje i dessa knarrande blomster.


Som vanligt handlade jag mina fredagsblomster på Tarjas Blommor. Ibland ingår även söta pussar från florsithundarna Tarzan och Izzo. Denna fredag hade jag tur och uppvaktades flitigt.


Pussar och blommor på en fredag, inte illa! 


 


 


   





Av Teresa 113 39 - 22 mars 2015 12:15


 



Häromdagen så skrev en vän på FB om en händelse som hen varit med om. Som utspelade sig i närheten av Sankt Eriksplan. I samma sekund som jag läste hens rader som beskrev händelsen så visste jag vilken plats och vilken person det rörde sig om. Nästan lite obehagligt när det visade sig att jag hade helt rätt i mina antaganden. De två personerna känner inte varandra och har inga gemensamma nämnare.


Inte första gången detta händer. Ibland är det inte bara positivt att vara den där som ser sammanhang. Ibland är det ganska så jobbigt att vara den där som ser saker bortom det som är menat att synas. Att läsa personer som säger en sak men menar en annan. Fast de tror att de inte avslöjar något. 


Jag tror att det till stor del beror på att jag är oerhört intresserad av andra människor. Nyfiken och iakttagande. Att jag dessutom har haft yrken där jag ständigt haft kontakt med människor har naturligtvis gjort att jag har haft gott om tillfällen att "öva". 


Det är intressant med människor. Och beteenden. 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards