113 39

Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Teresa 113 39 - 2 juli 2015 22:41


 


I förrgår hämtade jag ut ett bokpaket från Bokus.En hel hög med sommarböcker! 

Jag hade beställt 8 pocketböcker men i paketet låg endast 7 böcker. På följesedeln stod dock alla böcker med. 

Skickade ett mejl i går förmiddags och fick ett snabbt svar från Bokus

Ett mycket vänligt mejl. Och ett snabbt åtgärdande. Inget tjafs!

Så nu är den glömda boken på väg hem till mig.
Det kallar jag bra service.

/mvh mycket nöjd kund


Errare humanum est! 

 


P.S Boken till vänster – Inte enligt plan (lustigt nog) – har jag redan läst, visade det sig ... Så om någon vill ha den – hojta till! D.S

Av Teresa 113 39 - 2 juli 2015 20:27


Strålande sol och riktig sommarvärme! 
Nu är sommaren här på riktigt! 


I dag har jag befunnit mig i en underbar oas.
Titta och njut!


 


 


 


 


 


 


 

Maken och jag tog oss ut till Djurgården för att besöka Jeanette som driver Rosendals Wärdshus


 

En fika i skuggan.


 


Svalkande dryck och hembakad halloncupcake med kokos. Mums! 


 


 


 


 

I dag hade många turister hittat hit. En stunds vila i skuggan. Jawohl!


 

För den som är hungrig finns det massor av gott att äta. 


 

Fika eller mat. Något gott att dricka kanske? Allt det goda kan avnjutas i restaurangen eller i bersån eller på gräsmattan om så önskas. Här finns gott om plats! 


 

Och alla är välkomna! De fyrbenta har en alldeles egen bar.


 

Samt en egen meny! Här finns det hjärterum.


 

Fest eller party? Funkar även det!


 


  

Rosendals Wärdshus fyller i år 100 år! 

En alldeles underbar och fin hundraåring enligt mig.



 

Av Teresa 113 39 - 2 juli 2015 06:05



Vaknar tidigt. Bara en och annan katt är vaken.

Funderar över livet. Och på de människor jag mött. Vänner, bekanta och de som passerat förbi.

De där vännerna som betyder allt.
Och de där som jag släppte då jag insåg att det inte var jag som person som var intressant.

Solen går upp.
Livet är här och nu.

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards