113 39

Alla inlägg den 22 mars 2016

Av Teresa 113 39 - 22 mars 2016 11:38


Ha! Härom dagen skrev jag om vårvibbar och det fick jag äta upp med råge i dag.


Värsta aprilvädret (trots att det fortfarande är mars)!


Snö och kall luft mötte mig då jag begav mig. 


 

På KS välkomnades jag av ett stort och färgglatt påskris. Fotade senare även två andra fina ris, men de bilderna försvann tydligen, eller blev aldrig tagna på grund av för kalla fingrar ... 


 

Åter hemma i Birkastan så sprang jag på ett av Haga Bageris utlagda överraskningsägg! En rolig överraskning som gladde lite extra just i dag. 


Snön känns naturligtvis som en petitess jämfört med dagens Bryssel-tragedier men den kan ändå inte ignoreras. Har värmt mig med te och filt en stund i soffan men snart måste jag ut igen. Helst skulle jag stanna inomhus men har fler läkarbesök som väntar så det blir till att klä mig lite varmare och dra på mössan en stund. 


Men snart kommer våren! 
Jag lovar – för det viskade påskharen i mitt öra. 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards