113 39

Alla inlägg den 4 april 2016

Av Teresa 113 39 - 4 april 2016 21:06


 


I dag bjuder jag på ett recept.

Men jag bjuder inte på några tjusiga matbilder.


Istället en bild på ett halvätet och oavplockat bord. 

Vardagsrealism.


Hittade ett recept från Allt om Mat som fick ge inspiration till dagens vegetariska.


Tacos med svamp, avokado och en riktigt smaskig majsröra!


Receptet hittar du här. Men som vanligt gjorde vi några små justeringar. 

Vi använde majskorn istället för hela majskolvar (mest för att förenkla) och så tog vi i en gnutta hickorysås på slutet för att få lite rökig smak. 


Svampen (champinjonerna) stektes i olja och så kryddade vi med chiliflingor och cayennepeppar istället för jalpeñochili. 


Vi serverade alltsammans med små plommontomater och lite smulad fetaost. Och färsk koriander! 


Helt klart tummen upp! Majskrämen blev grym så den kommer vi med största sannolikhet göra fler gånger, även om vi inte serverar tacos.


Ett litet måndagstips helt enkelt. 



Av Teresa 113 39 - 4 april 2016 14:40


Jag vill andas salt havsluft!


 

Underbara bilder från UK och Irland hos The Future Kept

 

 

Bilder fån The Future Kept





Av Teresa 113 39 - 4 april 2016 13:30



Om jag vore en Powerpuffpingla!
(Vilket jag är!)


    




#PowerpuffYourself

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards