113 39

Alla inlägg under december 2013

BiB

Av Teresa 113 39 - 22 december 2013 01:33


Bäst i Birka just nu:


 

Hos ROLF and friends hittar du just nu salt från Flor de Sal d'Es Trenc, Mallorca.
Det bästa av allt (förutom att det är gudomligt gott) är att den är smaksatt med tomat och fänkål från mitt älskade Cala Mesquida!!! Så nu kan jag njuta av mitt CM även om jag inte är på plats ... 

Den är på tillfälligt besök – limited edition.
Rekommenderas!



Av Teresa 113 39 - 22 december 2013 00:16


I kväll blev vi med pepparkakor!

Inte sådana där vanliga, utan fantastiskt goda skurna pepparkakor. 
One of a kind! 


 




Av Teresa 113 39 - 21 december 2013 22:08


Tiden räcker inte till. Och då har jag ändå skalat – och det rejält. 

 

Men i dag har jag hunnit med att dela ut två klappar. Hemmagjorda sådana.


   

I torsdags så fick jag en söt klapp. Naturligtvis kattrelaterad! Gulliga Anneli på Boca kom med en julklapp med passande motiv!


 

Och i går fick jag specialleverans från Lotta som tidigare hade butik i Birkastan (InezAmalia). Kan inte leva utan hennes goda tomat- och chilimarmelad! Perfekt till osten – ett måste helt enkelt! 


  

Och i går hade vi julmiddag med jobbarkompisarna. Bowling, skratt och härligt umgänge hela kvällen! I dag har jag träningsvärk i rumpan. Liksom hasar fram ... Tur att det endast är pepparkakor som ska hafsas till i kväll.

 

Och snart är det jul ... Hoppsan! 

 

 

Av Teresa 113 39 - 20 december 2013 12:51


I går var det torsdag.
För första gången på flera veckor (månader?) har jag tid samt ork att titta in på mitt älskade Le Pot!
Madde var första på plats med Carina och Lise-Lotte. Strax därefter anlämde maken och jag. 
Bubblet hälldes upp i glasen, en halstrad råbiff slank ner i min tomma mage och lokalen fylldes snabbt till bredden. 
Min fina Sara anlände i sina nyshoppade fynd-rea-skor. Mera bubbel i glasen. Anneli slöt också upp. Och Tomten var där! 

Lagom till stängningsdags ramlade vi sedan in hos Rolfan för att fortsätta kvällen. Mer bubbel, en hel del babbel samt en massa kreativa idéer. 

Nära och kära! 
Ett bra uttryck, som passar utmärkt för denna kväll. 

Bäst i Birka!

 


 



Av Teresa 113 39 - 18 december 2013 22:21


Börjar äntligen återhämta mig från förkylningen även om det fortfarande är lite darrigt. 
Men, jag har i alla fall vågat mig utanför dörren de två senaste dagarna. 

Efter ganska många dagar med hemmaarbete så var det i går dags för fotografering på Rosie.

Massor av nyheter både i klädes- och accessoarväg! Och på plats i butiken, snygga och trevliga mor och dotter – Wenche och Cecilia. Bara att tuta och köra! Dessutom premiäranvändning av nya studioblixtarna. 

Perfekta plagg för jul-och nyårspartajen samt en massa goa' klappar! 

Enjoy!

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Styling: Sara Rossander
Foto: Teresa Starkenberg



För mer information samt prisuppgifter – titta in på Rosies Facebookksida.

 



Av Teresa 113 39 - 15 december 2013 23:56


 

Så nu säger Banff och jag godnatt! 

Nåja, även om hon säger att det är dags att sova så vet jag hur det blir. 
Katter är nattdjur och ljudet av små tassar lär höras, vanligtvis börjar det när jag har krypit till sängs och släckt lampan ...


Av Teresa 113 39 - 15 december 2013 21:27


 

Ännu ingen snö.
Minns de mängder som föll i december förra året.

Tog denna bilden i Vasaparken förra året i börjar på december. 

Lite vitare, lite juligare. 


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards