113 39

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Teresa 113 39 - 13 september 2013 15:32

På väg hem från Lidingö så hoppade jag av tunnelbanan nere i city. 

En sväng in på Åhléns resulterade i en ny ögonpenna och av bara farten blev det även en ny ögonskugga. Tyckte jag var värd det. Efter det blev det en promenad hem via Torsgatan. Gillar att iaktta omgivning då jag flanerar, försöker se de små detaljerna. 


 
Hittade de här ungdomarna som verkade hålla på med något slags projekt. Åtta personer skred sakta ner för trappan vid Torsgatan 10. En person filmade. Jag fotade. Gick vidare. Men hörde efter ett tag att de sjöng eller vrålade något. 
Vilka var de? Och vad gjorde de egentligen?

 
Beundrade du vackra molnformationerna som reflekterade sig i huskropparna. Hur är det att vara moln?


 
Och spanade på Kungsholmens Twin Towers. Hur ser lägenheterna ut där? Ser man hela stan där uppifrån? 


 
Konstaterade att det är Stockholm halvmarathon i morgon. Och då bör det ej stå några bilar på Torsgatan!!! Frågan är bara vart de ska ta vägen – med tanke på hur gott om parkeringsplatser det finns?


 
Funderade på om det saknas något här ... Vem har klippt av ledningarna och varför? Och vad är det som numera inte fungerar? 


 
Fast mest nyfiken är jag nog på vad som finns bakom denna dörr? Ett hemligt rum? Elcentral? Helt klart är att dörren är så liten att man måste vara smidig för att komma in. 


Detta är saker som jag går och funderar över på mina promenader. 


Snart är det dags att fundera på vad det ska bli till middag i kväll. 
Den är klurig.

Hjälp!


Av Teresa 113 39 - 13 september 2013 14:58


Börjar fredagen med en soft position i soffan.

Trevlig helga önskar Lava! 




Av Teresa 113 39 - 13 september 2013 12:54

Här kommer en svettig hälsning direkt från sjukgymnasten.
Grymt nöjd med mig själv.

Bra start på helgen.


  Glömde ju bilden ...


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards