113 39

Alla inlägg under april 2014

Av Teresa 113 39 - 11 april 2014 19:41


 

Jobbat med bilderna från Mallorca. Kan inte visa resultatet än men bjuder på en liten hint ... 

Palma, hamnen, båtar, vatten, katedral, palmer, snygga kläder och coola brudar är ledorden.


Av Teresa 113 39 - 11 april 2014 18:04


Titta inte för djupt i glaset i helgen!


Hälsningar Banff.

 

 


    

Av Teresa 113 39 - 11 april 2014 14:51


 

Utklipp från artikel i dagens DN.


I januari skrev jag ett kortfattat blogginlägg som gällde en lärare på sonens skola. 
Jag tänker inte gräva djupare i ämnet i dag heller men konstaterar att dagens artikel i DN stämmer väl med flera av de tankar jag har kring just den läraren. 

En lärare som skäller på eleverna då de inte förstår det läraren precis har förklarat, en lärare som blir arg och förbannad då eleverna fortfarande inte förstår efter en andra förklaring. Inte en elev, utan flertalet elever. 
En lärare som utdelar F-varningar officiellt i klassrummet. Ber om ursäkt til eleven vid ett tillfälle för att sedan förneka samma händelse vid möte med biträdande rektor. En biträdande rektor som ser hela problemet som elevernas.

Nåja, nu tappade jag koncentrationen kring ämnet ... 

Men en lärare som (troligtvis) är otroligt kunnig i sitt ämne men en dålig pedagog är ingen bra lärare. Punkt.

Som tur är har sonen flera andra fantastiska lärare som är engagerade, uppmuntrande och pedagogiska.
Som tur är har sonen även en extralärare i matematik som är toppen, mer än toppen! Som hjälper honom att få med sig de rätta kunskaperna till gymnasiet. 

Till den icke så lyhörda biträdande rektorn på sonens skola: Vår son är varken ointresserad, lat eller överdriver problematiken i klassrummet! Han går mer än gärna på extralektioner efter skoltid, ibland flera gånger i veckan. Han tycker till och med att matematik är ganska så roligt. Med rätt lärare. Som inte sätter dumstrut på honom utan uppmuntrar honom och väcker hans nyfikenhet.

Vad som behövs är rätt man/kvinna på rätt plats. 

Äldste sonen ska studera till lärare. Mycket tack vare att han har en fantastisk förebild i sin före detta matematiklärare. Som nu är hans vän. Tillika yngste sonens räddare i nöden. 



Av Teresa 113 39 - 11 april 2014 14:19


Eller i alla fall så fanns de där under de dagarna vi var nere för att bland annat plåta lite.

   

Underbara brudar! 

Fler bilder kommer framöver ...




Av Teresa 113 39 - 10 april 2014 21:19


Palma är så vackert!

Kan inte låta bli att bjuda på några fler bilder.

 


 


 


 


 


 





Av Teresa 113 39 - 9 april 2014 18:37


Några dagar på favoritön Mallorca. 


 

Vatten att bada i. För badade gjorde jag. Älskar detta salta vatten. Kallt – men skönt likväl.


 

Vatten att dricka. Älskar alla dessa vackra vattenflaskor!


 

Vatten för amerikanskt fartyg. På besök.


 

Vatten för vackra segelbåtar. Puerto de Palma.


 

Passeig Dalt Murada. Lekplats och fotoobjekt.
 

 

Vårblommor med utsikt över Parc le da Mar.  

Apelsinträd vid Carrer de la Pólvora.

 

Passeig Dalt Murada och fina vänner.


 

Passeig Dalt Murada och katedralen.


 

Romantik vid Passeig Dalt Murada.


Älskar min ö! 


Av Teresa 113 39 - 9 april 2014 14:01


 

Inga fler smygande män och nakna brudar hos grannen mittemot.


Från lättklätt till lättvikt skulle man kunna säga. 



Av Teresa 113 39 - 9 april 2014 13:33


 

Om ni tycker det har varit tyst här inne så beror det på att jag varit bortrest ett par dagar. 
Dagar med jobb, inspiration, skratt och avkoppling! Destinationen var mitt älskade Mallorca och denna gång Palma stad. Strålande sol, värme och vårväder mötte oss i lördags då vi landade. 


 

I dag, är jag tillbaka i Stockholm och Birkastan i det något mindre härliga vädret ...
Ruggigt, kallt, blåsigt och blött. Både kropp och själ frågar varför jag inte stannade kvar på ön i Medelhavet. Hmmm ...


 

Men glädjande nog hade jag fått paket då jag kom hem. Glädjande var att det skickats med Schenker. Glädjande att det kom till 7-eleven på Tomtebogatan. Glädjande att det innehöll ett par fina skor. 
De få gånger jag inte shoppar i Birkastan slinker gärna ett och annat paket in från Smaralda i Sölvesborg!

En underbar butik med underbar ägare och personal med underbara kläder! Bara superlativer från mig! 
Skulle gärna ha Lotta och Smaralda här i Birkastan, men nu när det inte är så är det tur att paket kan skickas. 


   
Både Banffen och jag är bra kära i mina nya Calou.

Perfekt för sköna sommarfötter!



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards