113 39

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Teresa 113 39 - 1 december 2014 19:20


 

Bilden kommer från Bored Panda 
Image credits: Francisco Mingorance

 

 

Den här lilla krabaten kan vara bland det sötaste jag sett på länge!!!

Kan det vara att den nästan ser ut som en katt!?
Det här är en Fennek, även kallad ökenräv.


Undrar om katterna vill ha en hundkompis?


 

 

Av Teresa 113 39 - 1 december 2014 15:04




"En!"

Eller flera?


Här är en en!

En en 49:–

Två en 90:–

Här kan man trassla till det hur mycket som helst, tänker jag. Plats för språkförbistring.

 



Hittade sedan denna installation vid hörnet av Vasaparken. Kanske inte så stilfull. Men kul. På sitt sätt. Undrar vem som monterat upp den?


Någon som vet!?


  


Kom i alla fall hem med två EN.

Mjuk en.


Sen googlade jag för att ta reda på om min EN är giftig. Jag har ju tre katter, varav två nödvändigtvis ska tugga på allt grönt, så jag ville bara försäkra mig om att jag vågar ha min EN i fönstret. 

 

Och då såg det ut såhär:


 


Ja se där, även Google verkar ha problem med ordet EN. 


Så mycket klokare blev jag ju inte ...


Är det någon som vet mer än Google?
Skriv gärna en kommentar i så fall!


Nu verkar inte min blå och min röde intresserade av att tugga på min EN. Och vanligtvis brukar de hugga direkt, så att säga. Vilket är EN av anledningarna att jag inte brukar ha blommor hemma (förutom de där som jag med säkerhet vet är ofarliga för mina pälsklingar). Att jag sen inte har gröna fingrar behöver vi inte prata så högt om. Det är ju bra om man kommer ihåg att vattna sina blommor/växter.

 


Men det, kan vi prata om EN annan gång ...

 

 




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards