113 39

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Teresa 113 39 - 4 juli 2014 20:53


Nu sitter vi mätta och belåtna i soffan och laddar inför matchen mellan Brasilien och Columbia.
Vi laddar med lite fajt i Almedalen. 

Maten på bordet i dag då: en fantastiskt god hemmagjord thaigryta som maken snickrad ihop med utgångspunkt i ett recept vi hittade på nätet (längst ner i inlägget hittar du det vi utgick ifrån).

Det började med att vi var inne på något med entrecôte. Så sa yngste sonen att har var sugen på thaimat. 
Vilket resulterade i att maken tog en promenad över bron till thaibutiken på S:t Eriksgatan.


 

Mini-aubergine, lime och den finaste av entrecôter jag någonsin ätit. 


 

Alltså, denna köttbit från Eriksson Kött & Chark  var helt magisk! Kolla marmoreringen. Skuren i tunna, fina skivor som sedan strimlades. Mört, smakrikt och mumsigt! Behöver jag tala om att jag fick dela min portion med Lava the meat eater!?


          

Kan helt klart rekommenderas! Portionerna på tallrikarna var stora och påfyllning behövde inte trugas, om man säger så ... Det är skillnad på kött och kött. Och vill du ha bra kött så rekommenderar jag starkt ett besök hos Tomas på Erikssons Kött & Chark, jag lovar att du inte kommer ångra dig!

Vill du som jag, ha en levande stadsdel – gynna våra duktiga småföretagare. 



Receptet hittade vi här hos ICA.se



Av Teresa 113 39 - 4 juli 2014 18:42


Ännu mer preppad för semestern!


I dag har jag inhandlat hamam-handukar hos Lena Losciale på Birkagatan.
Underbart vackra och sköna linnehanddukar, tunna och smidiga, tar ingen plats och torkar dessutom snabbt. 
Perfekt för ett blötdjur som jag!

 

Två stora – en till yngste sonen och en till mig! Och så en liten till ansiktet. 


 

Givetvis fick jag besök av Bill och Bull då jag skulle fota mitt inköp. Allt nytt måste undersökas.


   

Och jag kan meddela att handdukarna fick mer än godkänt av kattistenterna. 

Frågan är om jag får behålla dem själv ...



Lena Losciale har semesterstängt under sommaren fram till 7 augusti.
MEN!!!! Öppet i morgon mellan 11 och 15!

P.S Förutom de vackra handdukarna som finns i fler färger och mönster så säljer Lena Losciale även väldoftande oljor och ekologiska hudvårdprodukter. 


Ännu ett skäl att göra ett besök i Birkastan! 




Av Teresa 113 39 - 4 juli 2014 10:17


I dag leker vi en ny lek.
Kuddagömma.

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards