113 39

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Teresa 113 39 - 1 augusti 2014 18:22


Torsdagen blev en dag med sol och bad. Vi åkte tillbaka till Virtual Beach Club i Illetes. 
Lugnt, skönt och otroligt vackert. 


En riktig slappardag. Mycket vatten, en bra bok och solhatt på – varvat med skugga under parasoll. 


 


 


 


Pretty nice view! 


Torsdagskvällen blev även den ganska lugn med restaurangbesök nere på gatan utanför där vi bor. 
Gnocchi med svampsås och ett glas mallorkinskt rött. Och nära hem.


 

Fredag: sista (hela) dagen. 
En sväng på stan med bland annat ytterligare ett besök på Can Trispol


 

Vi bara kände att en carpaccio var en nödvändighet innan hemresa!

Så, vätskepåfyllning och matstopp hos Sergi, en sen lunch helt enkelt.


 

Panacotta Xocolata i Taronja. Tjuvsmakade sonens ... Gott!! 
Tjusig förpackning. Återvinning helt enkelt.

 

Och så en sväng för att leta mer graffiti på bakgatorna. 
Delar med mig av denna – Pinky and the Brain. 

Kanske blir det några andra bilder framöver, för i dag hade jag faktiskt med kameran och plåtade några bilder ...

I kväll lagar vi mat hemma och packar ihop oss för denna gång. 
Tillbaka till Birkastan i morgon. 

Och jäklar vad det ska gosas katt då! 
Saknar den ouppfostrade röde, den busiga lilla blå samt drottningens krävande blick. 

Snart! 




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards