113 39

Alla inlägg under mars 2015

Av Teresa 113 39 - 3 mars 2015 20:15


Slänger in ett litet middagstips så här mellan alla Londonbilder. 

Jo, det kommer flera ...



Men först lite mat!

 

I dag kände jag för något vegetariskt. 
Slängde mig över datorn för att få lite inspiration.

En matblogg jag följer är Jävligt gott.

Ja, bloggen heter alltså så. Fastnade för två olika recept som jag bestämde mig för att kombinera. 
Maken som var på väg hem från båtmässan hoppade in på dyr-Ica på vägen hem från pendeltågsstationen och kompletterade med de få varor vi inte hade hemma. 

 

Vi slängde därefter ihop libanesisk kikärtssallad  och panerad fetaost med honung. Suveränt gott! Och hungriga som vi var så kastade vi oss över maten, alla tre, och jag hann inte ens med att ta en bild på käket! 

Så det får bli en bild på det lilla som blev över ... 

 

  

Om du går in på Jävligt gott så får du lite snyggare bilder. Och förhoppningsvis lite inspiration! 


Vi blev i alla fall mätta och belåtna här hemma. 
Förutom Lava då ... Men han smakade i alla fall. 

 

Trevlig tisdagskväll! 




Av Teresa 113 39 - 2 mars 2015 17:45


Lågt stående sol och en stad som vaknar.
Den där stunden då allt fortfande är ganska så stilla.

Den stunden då du känner stadens rätta själ. 

Bara strosa omkring och andas in. 

Älskar den stunden. 


 


   





Av Teresa 113 39 - 2 mars 2015 13:15


Ögonblick


Blomsterflickor utanför Liberty.

Cyklister i solnedgång.
Väntan utanför Adidas-shoppen på Foubert's Place, Carnaby.

 

 


 


 


 



Av Teresa 113 39 - 1 mars 2015 16:00


Säg hej till Bettan!
Om att hålla ögon och sinne öppet för att se det uppenbara och det inte lika självklara.
Mönster, färger, former.


 


 


 


 


   





Av Teresa 113 39 - 1 mars 2015 11:00


Tidig morgon. 
Covent garden.


 


 


 


 


   






OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards