113 39

Direktlänk till inlägg 28 april 2015

TISDAGSSOL OCH PUSSAR PÅ BIRKAGATAN

Av Teresa 113 39 - 28 april 2015 20:05


Vilket väder! Som gjort för en skön promenad. 
Började med ett kärt möte på Birkagatan. En glad Frodo pussade bort den lilla make up som jag för dagen satt på mig. Frodo är min svarta pudelprins!  


 

Mot Odenplan. Testade en Avo Shake med avokado och banan på nyöppnade Joe & the juice.

God. Men kanske inte riktigt värd sina 46:-

 

Satt en stund i solen i Vasaparken och fick agera bollkalle till de fotbollsspelande elverna. Det var ett tag sedan jag kickade boll men passningarna var välplacerade om jag får säga det själv! 


 

Backen mot Odengatan sprakade som ett blågrönt hav. Så där så att jag hade lust att bara lägga mig ner och drömma. 


     

Hade med mig tre böcker hem som jag hoppas ska ge lite matinspiration framöver. Inhandlade på min favoritbokhandel, Akademibokhandeln, vid Odenplan. Hade ett härligt samtal om de fysiska böckernas överlägsenhet. Personalen där är fantastiskt trevliga.



 

Förra veckans tulpaner står fortfarande lika vackra i fönstret, men då jag kikade in hos Tarjas Blommor var jag bara tvumgen att köpa en bukett till. Långa ståtliga tulpaner som vuxit i kalljord. Det får bli bilder på dem när de slagit ut lite mer. De är som runda bollar med blomblad i flera lager som påminner en hel del om pioner. Tycker mycket om pioner också men tyvärr är de giftiga för mina fyrbenta familjemedlemmar, så dem får jag stå över. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teresa 113 39 - 3 februari 2017 19:43

      Fredagsgodis från Sophies Canelé!             ...

Av Teresa 113 39 - 14 januari 2017 16:09

              Fantastiskt gott från Sophies Canelé   Följ Sophie på Instagram för mer gott!     ...

Av Teresa 113 39 - 1 januari 2017 00:00

             

Av Teresa 113 39 - 22 december 2016 20:14

  Vi fick ett kort!             Banff betraktar. Banff accepterar. Banff gillar.       ...

Av Teresa 113 39 - 21 december 2016 20:34


  Sitter här hemma och skrattar lite för mig själv.   Hittade dessa bilder hos BORED PANDA och alla vi som är kattägda känner nog igen oss.     bilder lånade från BORED PANDA   Vad är det med katter och julgranar!?   Nåja, i ärligh...

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards