113 39

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Teresa 113 39 - 21 april 2015 22:09




I dag gick sonen till skolan klädd i ett par riktigt gamla brallor. Äldre än han själv rentav.

I går kväll började vi rota i en av våra garderober. Sonen och jag hade suttit och haft ett skönt samtal om personligheter då vi på något sätt gled över till jeans och vintage. Då slog det mig att det med största sannolikhet låg en, för sonen, trevlig överraskning i makens garderob. Och mycket riktigt! En par Levi's 501:or som inhandlades 1993 i Sawgrass Mills, Fort Lauderdale. Med alla lappar kvar.

Dessa jeans köpte jag till min dåvarande pojkvän, nu tillika make. Byxorna var en storlek för små och hamnade oanvända på en hylla i garderoben ...

Resten är historia, som man säger.

Ibland lönar det sig att vara sparsam. Sonen är i dag lycklig över att ha en far som gillar att spara saker. Och jag är glad över att sonen är nöjd. Och jeansen är naturligtvis stolta över att ha kommit ut ur garderoben efter så många år.



Av Teresa 113 39 - 21 april 2015 17:33



Nu är den svenska sommaren här!

I alla fall om man får tro Red Bull.

Fast jag avstår och skyndar långsamt och avnjuter våren istället.



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards