113 39

Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Teresa 113 39 - 17 juni 2016 22:34


Det var luftballongsväder i kväll.


Befann mig i köket då jag såg något bland skorstenarna.

Gick och hämtade kameran och då jag kom tillbaka hade den börjat stiga något. 


 



   

Vilken tur!
För jag var verkligen inte sugen på kaffe.






Av Teresa 113 39 - 17 juni 2016 20:22



Reaktionerna efter slutsignalen lät inte vänta på sig. 


 


Lava var minst sagt chockad.

Bisquit var rasande arg.



 



Banff fann överhuvudtaget inga ord utan gjorde bara en talande min.



 



Och Bisquit bestämde sig för att använda Lavas svans som skämskudde.



Vad hände???

De spelade ju egentligen ganska bra. 

Men alltför få avslut på mål. 

Hade de några alls!?


Ingen munter EM-känsla just nu precis.

Nu får vi hoppas på underverk mot Belgien på onsdag.







Av Teresa 113 39 - 17 juni 2016 17:43


I halvlek kom Lava fram från sin plats under soffan. Banff hade fått nog av en liten klåfingrig och Lava med stora tålamodet fick ta över. Men små vassa kattungetänder känns och farbror Lava fick banna lilla Bisquit ett par gånger. Med varsam tass ska dock sägas. Världens bästa barnvakt!


 


 


 


   



Av Teresa 113 39 - 17 juni 2016 14:17


 


Nu har vi samlat oss i soffan här hemma. Banff, Bisquit och jag i alla fall.


Bisquit jobbat stenhårt på att få vara nära Banffen. Och så här nära är det hon kommer i dagsläget. För nära och Banffen plockar fram högern. Någon måtta på närhet får det väl ändå vara!


Lava har lagt sig under soffan. Han är inte så intresserad av fotboll. 


Hur ska det gå? 
Får Buffon revansch på Ibra? 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards