113 39

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Teresa 113 39 - 2 januari 2013 23:26

Och så blev man ju sugen på vårkläder!!!


Kolla in allt detta snygga:


   

Bilderna har jag lånat från Hannasroom.com

 

 




Av Teresa 113 39 - 2 januari 2013 22:59

 

Instagram


QI for the win!
Davies and Fry, just saying...

Av Teresa 113 39 - 2 januari 2013 16:11

 
Årets första dag firades in i Birkastan – var annars?

Bland goda vänner, god mat och lite mindre gott väder avslutades 2012 på ett alldeles utmärkt sätt!
Eftersom vi var djupt involverade i en intro-tävling så kom tolvslaget nästan som en överraskning. Så på grund av vårt stora och mycket allvarliga engagemang (som förövrigt slutade i en förnedrande storförlust – påminn mig om att göra yngste sonen arvlös…) samt ett väder som inte direkt inbjöd till utomhusaktiviteter så blev vi kvar inomhus då det gamla året ringde ut. Men våra vänner bor, som tur är, med utsikt över Rörstrandsgatan samt stora delar av stan så missade vi ingenting.
Eller missade… Årets fyrverkeri-relaterade dumheter var både större och mer idiotiska än vanligt.

Vi stod på första parkett för att se hur berusade vuxna betedde sig. Och inte var det med gott exempel som de onyktra dumskallarna på ett mycket oansvarslöst sätt visade upp sig inför de ungdomar som de hade i sällskap.
Rena rama turen att ingen person eller egendom skadades…

Vad sägs om raketer som i stället för att hamna uppe i skyn smet iväg och ”som tur var” hamnade under bilar, papperspåsar som tändes eld på och som for omkring i det blåsiga vädret samt klassikern: jag-tänder-raketen-på-ett-brinnande-föremål-medan-jag-håller-den-i-handen-och-går-sedan-iväg-för-att-placera-den-någon-annanstans-varianten.
Man kan väl lätt säga att det måste ha varit något mer än tur som avstyrde ett ambulansbesök de där första timmarna på 2013.
 

På allvar: inför alkolås på fyrverkerier.
Eller ännu hellre: förbjud skiten onödigheterna.

 

 

OBS! Bilden är ett montage och personerna på den har inget med texten att göra. 

 

 

Av Teresa 113 39 - 2 januari 2013 01:41

 

Instagram


Nikita.
Drottning.
Garbolik.
Reserverad.
Unik.



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards