113 39

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Teresa 113 39 - 16 januari 2013 21:29

 


 


 Instagram


Ni vet sådana där iskuber gjorda av plast ...


De kan vara jätteläskiga.
De ligger där längst ner i kannan och skvalpar i vattnet som finns kvar efter middagen.


Då måste man undersöka. Och eventuellt göra en attack.


Sånt tar på krafterna!


Då kan det hända att man måste krypa ner bredvid matte i soffan. Mitt i hemmakontoret.


Mejl och presentkortsutformning får vänta en stund ...


Och jaaa! DÅ kanske granen ryker också.


Av Teresa 113 39 - 16 januari 2013 21:03

 



 


  Instagram


För er som inte har katt: det finns inget katter ogillar mer än stängda dörrar!


Så om man lämnar en dörr som normalt brukar vara stängd öppen, så kommer det garanterat en katt trippande. Har man dessutom plockat ut det som fanns bakom dörren så att det finns plats att krypa in så har man per automatik ny "hyresgäst".


I det här fallet fanns det gott om plats då en hel plastback saknades på nedersta hyllan i skafferiet.


Utrymmet befanns utomordentligt mysigt och katt flyttade in.
Katt sa ifrån.
Vägrade flytta ut.
Bråkade lite och krävde mat.


Nikita - inte bara huskatt, utan även skafferi-ockupant!



Av Teresa 113 39 - 16 januari 2013 17:53

 Instagram


Fick en present av snälla maken i dag.


Datorn går ju varm här hemma och eftersom jag helst jobbar med datorn i knät (pga dum axel) så tyckte han att jag behövde en ny. Med fläkt!


Allt för att jag (eller...??) inte ska bli för het.



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards