113 39

Alla inlägg den 1 november 2013

Av Teresa 113 39 - 1 november 2013 19:15


 

Hemma i stan i helgen? 
Ska du bort på middag och har glömt gå-bort-present?

Sugen på något fint till hemmet?


Då sitter ett besök på ROLF and friends som en smäck! 


Öppet hela helgen: Lördag och söndag 12-17!

 

 

Av Teresa 113 39 - 1 november 2013 12:19


 


   Skärmdump från ViV.

 

I helgens nummer av Vi i Vasastan kan du läsa om småföretagarna i vårt område.

Hur är det egentligen att driva eget? Tjänar man storkosan? Och hur blir det med semester ...

 

Ofta hör jag folk i min omgivning prata om hur mysigt det är med alla småbutiker i området. Att de gillar en levande stadsdel. Men sedan drar de ner till city och de stora kedjorna och handlar ... Och sedan ojas det över när den lilla mysiga butiken slår igen! 


Kom igen nu! Kan vi inte komma överens om att ni alla tar en titt i kvarteren runt omkring för att se om det ni söker faktiskt finns på nära håll?! Innan ni tar promenaden ner till city. 



Listar några av mina favoriter i kvarteret: 

  • Kläder – Rosie, Plezuro, Äkta, Underverk1
  • Inredning, interiör – ROLF and friends
  • Smycken – Design Helena Berggren, Plezuro, ROLF and friends
  • Blommor – Tarjas
  • Fika – Kaffeverket, Bröd & Salt, Kaffecompaniet
  • Mat – Le Pot, Grappa
  • Skönhet, massage, naglar – 2S Hudvård & Spa
  • Fötter – Stockholms Medicinska Fotklinik
  • Godsaker – BirkaGott
  • Hår – det händer att jag är min vän Lotta otrogen med ett besök på Balsam
  • Katterna – Birka Petshop




Kom igen nu! Nu gynnar vi våra småföretagare så vi får behålla en levande stadsdel!

 




Av Teresa 113 39 - 1 november 2013 00:12




 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards