113 39

Alla inlägg den 16 november 2013

Av Teresa 113 39 - 16 november 2013 18:29


Snacka om moonwalk! 

I detta fall månens färd över taken i Birkastan.


  


 
Och visst ser den lite ut som Pacman när den "käkar" skorsten!




Av Teresa 113 39 - 16 november 2013 18:17


När det mörknar och ljuset bestämmer sig för att ge sig av ...


 


Solvändan


 

Korsningen Karlbergsvägen/Torsgatan


  Birkagatan


Bilderna är tagna med mitt senaste tillskott i objektivfamiljen – Canon EF 28mm f/1.8 USM.
I love it! 





Av Teresa 113 39 - 16 november 2013 17:57


 

I dag var det dags för en promenad ner till nya Hemköp vid Torsplan. Byggnaden tronar som en Finlandsbåt där vid bron mot Solna.


 

In genom den ganska så oansenliga entrén och ner med rulltrappan till vårt nya mat-Mecka. Stort, fräscht med ett stort utbud av varor men lite förvirrat som det lätt blir när man kommer till ett nytt ställe där man inte hittar. Man får liksom inget flyt i shoppingen utan irrar runt lite vilset och tappar koncentrationen. 


 


Hittade dessa: skinka gjord på gris och prickig korv gjord på ... dalmatiner ... Hmm, vill barn verkligen äta det?


   

Pratade med personalen på postutlämningsstället. Frågade om vi tillhör deras upptagningsområde – men så var tyvärr inte fallet. Så vi får dras med det muntra gänget på Sabbatsberg ett tag till. Tänk, vad praktiskt det hade varit att kunna fixa allt nere vid Torsplan.

 

Det mest idealiska hade förstås varit ett alldeles eget ställe i Birka, men det lär aldrig hända ...

Suck – Posten!

 

 

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards