113 39

Alla inlägg den 25 november 2013

Av Teresa 113 39 - 25 november 2013 22:17


Min lille goskatt som just nu ligger tätt, tätt intill mig i soffan ...

 

Älskade lille Lava!



Av Teresa 113 39 - 25 november 2013 21:24



Snart är det december månad och då händer det massor av skoj i Birkastan!

 

 


Layout Design Helena Berggren





Håll koll på läget genom att följa Mitt Birkastan på Facebook!




Det blir bland annat en tävling företagarna emellan om vem som lyckas med den finaste julskyltningen. Läs mer här!


Och där kan du vara med och tävla om den hemliga julklappen om du röstar på din favorit!




 



Som vanligt är det duktiga Helena Berggren som har gjort logo och layout till Adventssöndagar!

Omslagsbilden till julskyltningstävlingen har jag gjort.




Av Teresa 113 39 - 25 november 2013 09:00


Att plocka fram fototältet för att plåta är som att trycka på en knapp. 
Vad händer, undrar katterna och stormar in i vardagsrummet som får agera studio för dagen.

Tältet är en kattmagnet helt enkelt. Eller så är det jag som missförstått det hela – tältet är kanske helt enkelt en kattleksak. För fascinerande är det! 


För att klara av själva fotografering får jag jaga ut katterna och stänga dörren. Varpå de blir enormt kränkta. 


När jobbet är avklarat och dörren öppnas så ska tre katter genast in för att undersöka vad som egentligen händer ...


Det blir en hel del bus – men så småningom även en del poserande. 
Vi kan väl säga så här: att julkortet från katterna är fixat! 


Men där håller jag er på halster och erbjuder några andra bilder. 
Som sagt: lek, bus men även lite ordning och reda.


 


What's up!?


 


Ta fatt!


 


Kurragömma!


 


Till och med Nikita måste kolla läget.


 


Lava gör sälen!


 


Banff dödar!


 


Lava och grodan poserar.


 


Strike a pose!



FOTO · JOBB · KATTER
Av Teresa 113 39 - 25 november 2013 00:55


Hög tid att gå och lägga sig ... Fastnade framför datorn med lite jobb. 


Har i dag ( i går) firat denna nyblivna 18-åring:


 

Grattis fina Miranda!


Och tack för ett mysigt födelsedagsfirande! 


  Fia    


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards