113 39

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Teresa 113 39 - 2 maj 2014 23:57


Vaknade alltför tidigt denna morgon. 
I en tung och allmänt obstinat kropp. 


Lyckades somna om och sno åt mig några timmar av till och från-sömn. 

Begav mig efter lunch till min fina vän Mia för läkande behandling.
Fick en tredubbel dos av det goda. 

En kärt återseende med försiktiga underbara Kiara. En kattfröken som jag haft äran att få kattvakta ett par gånger. Men trots att det nu var ett tag sedan vi sågs så kände hon väl igen mig och jag fick både gos och kel samt en massa mage. Ett gott betyg. 

Och så en ny bekantskap i lilla siamesfröken Delilah! Som var lite försiktig till en början men som snabbt insåg att den här tvåbeningen kan man lätt vira runt lillfingerklon. Fick både bus, gos och knäbesök. 

En fantastiskt helande eftermiddag.

Hade kameran med mig och lyckades få några fina bilder på de två. 
Glad att jag fick förtroendet att ta bilder på dem. Alla som fotat djur vet att det inte är så lätt alla gånger. 
Vill de inte, så VILL de inte. Och känner de sig obekväma med kameran så får man inga bilder värda att visa upp.

Titta och njut!

 

Kiara spanar in mig.


   

Vackra Kiara!!


 

Lilla fröken Siames!


 

Delilah visar upp sig.


         

Ett fenomen som de flesta kattägda känner igen sig i ... spelar ingen roll att man har klösträd. 


 

Kompisar ...


 

Klåfingrig!


 
Massa bus. 


 

Älskar denna bild! :)



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards