113 39

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Teresa 113 39 - 27 maj 2014 21:29


 


Jag sitter i skuggan och njuter av den varma vinden som torkar mitt trassliga och blöta hår. Droppar av saltvatten rinner sakta längs med ryggen. Efter ett av alla mina bad ska det avnjutas en stilla lunch och kanske blir det ett glas kallt vitt Mallorcavin. Framför mig sitter en stilig man i randig tröja. Han har sin svarta motorcykelhjälm placerad på bordet. Han påminner om en yngre Jean Paul Gaultier, inte bara på grund av den randiga tröjan, utan även till utseendet. Så där med tredagars skäggstubb och ett pojkaktigt men ändå manligt charmigt leende som glittrar i ögonen. 
Jag känner hur huden stramar i ansiktet och tänker att jag inte får glömma att smörja in mig ännu en gång innan jag återvänder till stranden. Solens strålar letar sig fram till mina fötter som är fulla av vit sand. 



Jag älskar sand. Jag älskar hav. Jag älskar saltvatten.
Och jag älskar att jag får sitta där snart igen. 




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards