113 39

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Teresa 113 39 - 10 maj 2014 20:32


Fotade utomhus i blåst och kyla i onsdags. 
Modellen Özlem i vackra sommarkläder verkade inte bry sig det minsta med tanke på hur bra bilderna blev.
Vacker och naturlig med massor av personlighet. 

Bjuder på en liten förhandstitt!


 

Klänning: Rosie
Styling: Sara Rossander
Modell: Özlem
MUA/hår: Steffie Giona

Foto: Teresa Starkenberg





Av Teresa 113 39 - 10 maj 2014 16:10


En del katter gillar att sitta i knät, andra på axeln. 

En det gillar att bli burna, andra ligger gärna nära men vill inte bli pillade på.
Andra gosar så fort man sträcker fram en hand. 

I mångt och mycket är de precis som vi människor – olika. 
Men i de allra flesta fall är de mycket klokare än vi människor. 
Och betydligt lättare att umgås med.


Nåja, vår lilla britt Banff är en mycket nyfiken liten dam som gärna vill vara med överallt där det händer! 
Hon bygger gärna koja. Under en filt i soffan. 
Hon klättrar på insidan av jalusidörren (som hon själv öppnar) för att komma högst upp på garderoben.

Ibland sitter hon på axeln. Men bara hos äldste sonen. 
De har ett speciellt förhållande. Han är hennes favoritmänniska.


I dag ville jag fota henne. På axeln.
Hon gick motvilligt med på det hela. 
Motvilligheten kan ni se i blicken.

– Bara för att husse ber mig ...


   

En bild, sen får det vara nog. 



Av Teresa 113 39 - 10 maj 2014 13:30


Nu älskar jag ju katter i alla former, storlekar och färger men ... det är något visst med kattungar. 


I går tog jag mig en tur ut till Banffens "mamma" – underbart härliga Eta.
Banff är britt (brittisk korthår för er som inte är så invigda). 

Morrans kull – med tre kattungar – är födda 2014-04-01 och Arjans kull – med två ungar – är födda 2014-04-10.

Här kommer en massa bilder och en varning för sötchock!!!
Skyll er själva om ni tittar för bilderna är beroendeframkallande ...

Följ Javeliners på FB

 

Arjans kull!


 

Etas krumelurer.


     

Morrans kull.


         

Morran, stolt mamma!


   

Morran och Isidor tar siesta!



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards