113 39

Alla inlägg under januari 2013

Av Teresa 113 39 - 26 januari 2013 21:38



 Promenad i det kalla, inte så sköna vädret ...

  Pulkaåkning i Vasaparken



  Vackra Vasaparken


  Skridskoåkning – full rulle


  Och så världens folksamling utanför Systembolaget på Odengatan. 
Man fick slå sig fram. Varför? 



Av Teresa 113 39 - 26 januari 2013 21:08


Om hela världen bestod av Lill-Babsar skulle det vara fred på jorden.

Av Teresa 113 39 - 26 januari 2013 17:24


 

Instagram


Kolla på denna brödbit som inmundigades denna sena lunch – ljuvligt gott pavé från Cajsa Warg.

Vad ser du???


Detta är vad jag såg:

 

Instagram


Vaddå!? 
Är man kattfreak så är man ...



Av Teresa 113 39 - 26 januari 2013 17:02

 

Instagram


Tapas med Sichuanolja från Cajsa Warg.
Sen lunch efter Vasastadspromenad.

Av Teresa 113 39 - 26 januari 2013 12:15

I dag kan ni läsa om Anders Fager i dagens SvD.

En läskig man. Eller hans böcker i alla fall.

Mannen från Kungsholmen som skriver om skräck på ett sätt som får dig att vända dig om och ta en extra titt över axeln då du besöker de platser han skriver om i sina böcker (Stockholm döljer något). Och som får dig att se på dina medmänniskor på ett annat sätt. 
Vad döljer sig bakom fasaden?


Tips: Läs en Fager – om du törs ...


 


Instagram

 

Av Teresa 113 39 - 26 januari 2013 10:58

Instagram

Någon tycker att det är dags att gå upp.
Lördagsstiltje råder.

Av Teresa 113 39 - 25 januari 2013 19:11

    
 Instagram

   

Yngste sonen är en sådan som bara bestämmer sig för en sak – och så kör han!


Nu har han bestämt sig för att han vill börja springa. Motinera, löpa, träna. 
Kanon! Jag själv har aldrig gillat att springa. Inte långt i alla fall. 
Trots att jag i yngre år var väldigt aktiv inom både friidrott och basket så var det där men långspringande inget som jag var speciellt road av. Ge mig en boll – så kan jag springa i flera timmar ( läs: sprang). 


Nåväl: ska man springa så behöver man bra pjuck. Därför bara det i dag av ner till city (tonåringar har en enorm förmåga att växa ur skor med en rasande fart ...). Absoluta favoritstället att inhandla gympaskor är helt klart Intersport på Sergelgatan (även andra IS-butiker är bra). Där får man alltid hjälp av kunnig och genuint intresserad personal. I dag var det Micke som såg till att grabben fick ett par justa Nike som satt som en smäck. Efter några turer på löpbandet fann vi de rätta för sonens fötter.


Kommer ni ihåg den här förresten?
Vad hände med honom?


Av Teresa 113 39 - 25 januari 2013 13:52


Ni som känner mig vet att jag hänger en del på Le Pot
I hörnet av Karlbergsvägen/ Torsgatan har jag mitt andra vardagsrum.


Mysig lokal (stans bästa uteplats sommartid), übertrevlig personal, god mat, vettiga priser och avslappnad stämning.

Torsdagar är en sådan dag då vänner och bekanta ramlar in från olika delar av Stockholm – vi kör lite öppet hus, typ. Och den som känner för det dricker ett glas (äkta) skumpa för en billig peng.


I går fick vi även långväga besök – från Skåne! Mycket trevligt.

Som sagt: vi sitter där – skånepågen, bloggkollegan, söderbönan & jag. Har det trevligt – i "mitt" vardagsrum. 
Även en och annan granne dyker upp. Lite oinbjuden. 

Precis som på den gamla goda tiden ...



       Mobilbild



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards