113 39

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Teresa 113 39 - 4 oktober 2013 12:38



 

blogginlägg i ViV

 

        

I går var jag på föreläsning på Musikaliska.

De som bjöd in var Frilans Finans och ämnet var kreativitet. 
Föreläsare Henrik Schyffert. 

Vilket skapade ett förtjust kackel bland mina vänninor. Inte ämnet utan mannen – Schyffert. 

Det visade sig att många av mina kvinnliga vänner har ett mycket gott öga till Henrik. Detta kan jag förstå: han är snygg, rolig samt i lagom ålder (hmm, vad det nu är ...). Lägligt nog har tydligen Henrik dessutom separerat nyligen.

Som sagt, vissa av mina kompis gick bananas!

Kvällens ämne var ju kreativitet ... Och vissa saker som Henrik pratade om under kvällen fick min hjärna att genast börja snurra lite snabbare. Vissa ord fick mina hjärnvindlingar att skrika "yes" av lycka.

Så klart! Det är ju så jag ska fixa så att min man och jag får gå på parmiddag med Henrik samt någon av mina väninnor (nu vet jag att Henrik hoppar HÖGT av lycka).


Så nu är det bara att gilla läget Henrik!
Det är nu du ska brista ut i ett stort "Åh, vilken bra idé!" (utan att fortsätta med: har du några fler bra idéer...). 
Det där med visitkort i keramik kan visa sig vara en riktigt hit – tro mig.


Eftersom du bor i Vasastan så finns ju sannolikheten att du faktiskt läser detta.


Ring mig Schyffert!

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards