113 39

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Teresa 113 39 - 8 oktober 2013 23:26


Katt nummer ett kräks i den nybäddade sängen. 

Matte bäddar rent. Igen.

Katt nummer två försvinner in under underlakanet.

Mattes bäddande avbryts.

Katt nummer tre tycker det är perfekt läge att leka. Med katt nummer två.

Vild lek pågår. 

Matte vill sova. 


 

EN katt!


 
TVÅ katter!


Matte har inte en chans.


Matte får blogga istället för att sova.




Av Teresa 113 39 - 8 oktober 2013 16:16


När jag står där med blicken lyft mot taket förundras jag. 
Över hur vackert det är och att jag inte sett det förut. 

Jag befinner mig på Myrorna på Tomtebogatan 5.

Före detta samlingslokal för Frälsningsarmén. 

    


Lokalen är fantastisk och jag får genast tusen idéer och bilder i huvudet. 

Om ni har vägarna förbi så gå gärna in och titta. 
Och glöm inte att lyfta blicken!


I övrigt har jag haft en härligt kärleksfylld dag. 
Morgonfika (nåja, förmiddagsfika) på jobbet med planering. Och kloka ord. 
Fick dessutom en tisdagspresent med världens gulligaste pepp från en vän i Birkastans nätverk. Tack fina du! 

Och sedan blev det skrattfika på favoritstället Kaffeverket med peppiga Pia. Skratt men även allvar. 
Och så ett besök på Myrorna där dagens uttryck myntades: Kanin! 
Ett internt men ack så roligt skämt. 

Tyvärr glömde jag ta en bild, men har en känsla av att den lär dyka upp någonstans vid lämpligt tillfälle. 

Dagens stora kram går till alla fantastiska vänner!



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards